تجهیز گسترده نظامی اروپا توسط امریکا برای مقابله با روسیه

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر تجهیز نظامی اروپا توسط امریکا
تجهیز نظامی اروپا توسط امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد تا وسایل حنگی زرهی چند منظوره خود را در اروپا برای مقابله با روسیه مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال فاکس نیوز، ارتش ایالات متحده امریکا، وسایل جنگی زرهی با سیستم بدون سرنشین، لیزری و سیستم دفاع ضد موشکی خود را در اروپا مستقر می نماید. 

تانک روسی - اسپوتنیک ایران
تانک روسی، کابوس ناتو

انتظار می رود که تا سال 2020 جابجایی این وسایل جنگی زرهی در اروپا به پایان برسد.  

قرار است که زره ‌پوش جنگی استریکر (Stryker) ، با موشک های کوتاه برد Hellfire و Stinger، سیستم ضد موشکی ژاولین، هواپیماهای بدون سرنشین شریک2 و همچنین لیزرهای پنج کیلووات که قادر به از بین بردن وسایل نقلیه بدون سرنشین است در اروپا مستقر گردد. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی امریکایی "راند"، به علت "اقدامات خصمانه روسیه در اروپا" تصمیم گرفته شده که وسایل جنگی زرهی استریکر در اروپا مستقر شود.
علاوه براین در گزارش فوق، از مناطق خاصی یادآوری می شود که موجب تامین منافع روسیه است: از جمله کشورهای بالتیک و کشورهای اسلاوی، اروپای شرقی و جنوبی از جمله انها می باشد.  
لذا امریکا به این بهانه می خواهد وسایل جنگی زرهی چند منظوره استریکر را در اروپا مستقر نماید.

گفتنی است بیش از این در خبر ها آمده بود که یاتسک چاپوتوویچ، وزیر خارجه لهستان اعلام کرد استقرار موشک های آمریکایی دارای کلاهک هسته ای در اروپا به نفع این قاره است. چاپوتوویچ در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل گفت:" ما به هیچ وجه خواستار این نیستیم اما این وابسته به آن است که روسیه در آینده چه اقداماتی را انجام دهد.

یادآور می شویم پیشتر بن روجز، سپهبد امریکایی، لهستان را "کلیدی" برای بازداشتن روسیه نامیده بود.این ژنرال آمریکایی در دیدار با نمایندگان محافل اقتصادی لهستان اعلام نمود که موقعیت جغرافیایی لهستان از اهمیت زیادی برای حفظ امنیت در اروپا و «بازدارندگی» روسیه برخوردار است. امکانات حمل و نقل در این کشور باعث بهبود مانوردهی نیروهای ناتو در صورت درگیری احتمالی با مسکو خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала