سفر به مریخ لغو شد

© Photo / r0sssسفر به مریخ لغو شد
سفر به مریخ لغو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت مارس وان ونچرز، بخش تجاری پروژه خصوصی مارس وان، که قصد داشت بر روی مریخ کلونی از مردم ایجاد کند اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از انگدجت، شرکت مارس وان ونچرز، بخش تجاری پروژه خصوصی مارس وان، که قصد داشت بر روی مریخ کلونی از مردم ایجاد کند اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس تصمیم دادگاه شهر بازل در سوییس، در تاریخ 15 ژانویه 2019 شرکت مارس وان ونچرز را غیرقانونی اعلام کرد. باس لندزروپ، بنیان‌گذار مارس وان در گفتگوبا خبرگزاری انگجت، خبر انحلال شرکت را تأیید و اعلام کرد که وی در تلاش برای یافتن راه‌حلی بوده است. او اشاره کرد که مارس وان فاندیشن، بخش غیرانتفاعی مارس وان که در هلند مستقر است، همچنان پابرجا بوده ولی سرمایه‌ای برای انجام فعالیت نداشت.

با استناد به اعلامیه‌های مالی سوئیس، مارس وان ونچرز، شرکتی که ادعا می‌کرد صدها نفر را برای زندگی تا پایان عمر به سیاره‌ی سرخ خواهد فرستاد، اکنون ورشکست شده است. این خبر اتفاق غیرمنتظره‌ای محسوب نمی‌شود؛‌ چرا که بسیاری از متخصصان برای سال‌ها احتمال می‌دادند که مارس وان شرکتی کلاهبردار بوده و بدون داشتن برنامه‌ای واقعی برای تحقق سفر فضایی، افراد مشتاق به انجام این کار را فریب می‌داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала