هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به پروژه های فیل سفید در خاورمیانه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaهشدار صندوق بین المللی پول نسبت به پروژه های فیل سفید در خاورمیانه
هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به پروژه های فیل سفید در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس صندوق بین المللی پول از حمایت دولت‌های منطقه خاورمیانه از پروژه فیل سفید انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کریستین لاگارد، مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول از چهارچوب های مالی در خاورمیانه و سرمایه‌گذاری‌های دولت‌های این منطقه انتقاد کرد.

هشت محور ارتقای ثبات در خاورمیانه از دیدگاه ظریف - اسپوتنیک ایران
هشت محور ارتقای ثبات در خاورمیانه از دیدگاه ظریف

لاگارد در این خصوص گفت: چهارچوب های مالی در خاورمیانه باید بهبود پیدا کند. دولت‌های منطقه احتمالا گمراه شده‌اند که به جای سرمایه‌گذاری بر مردم و پتانسیل های تولیدی، از پروژه های فیل سفید حمایت می کنند.
وی همچنین در ادامه افزود: در این منطقه معمولا صندوق‌های ثروت دولتی مستقیما هزینه پروژه های مالی را تامین میکنند، در حالیکه نهادهای دولتی در برخی کشورها وام گیری های بالایی خارج از بودجه دارند.
مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول درخصوص قوانین مالی در این کشورها افزود: صادرکنندگان نفت باید نمونه های کشورهای دارای منابع دیگر مثل شیلی و نروژ را در استفاده از قوانین مالی برای حفاظت از اولویت هایشان دنبال کنند.
این مقام عالی رتبه صندوق جهانی پول همچنین اظهار داشت: رشد در میان واردکنندگان نفت در خاورمیانه بالا رفته ولی هنوز هم زیر سطح قبل از بحران اقتصادی جهان قرار دارد.
لازم به ذکر است که فیل سفید اصطلاحی است برای اشاره به دارایی‌هایی که مالک آنها نمی‌تواند به سادگی از بند آنها رها شود و در عین حال میزان استفاده و مفید بودنشان نسبت به هزینه شان ناچیز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала