هشدار سیاستمدار روسی درباره خطر وقوع جنگ هسته ای

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سیاستمدار روسی درباره خطر وقوع جنگ هسته ای
هشدار سیاستمدار روسی درباره  خطر وقوع جنگ هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولگ ماروزوف، سناتور روسی اعلام کرد فراخوان ها به حمله به روسیه در آمریکا خطر توسل به جنگ افزار هسته ای و وقوع جنگ هسته ای را به وجود می آورند.

 

به گزارش اسپوتنیک، سخنان اولگ ماروزوف به دنبال اظهارات دریاسالار جان ریچاردسون، رهبر عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت که کشور خود را به پیشروی علیه روسیه و چین فرا خواند. به عقیده جان ریچاردسون، روسیه و چین از نیروی دریایی برای تصرف تجاوزکارانه اراضی، دریاها و حکومت ها استفاده می کنند و به این دلیل طرف امریکایی باید در وارد کردن ضربت به آنها پیشدستی کند. 
سناتور روسی اعلام کرد:" صحبت درباره وارد کردن "فشار" و "پیشدستی در وارد کردن ضربت" در ماهیت امر به معنای جنگ آنهم بدون دلایل واضح است چون در شرایط افزایش فعالیت نظامی امریکا و ناتو، اقدامات ما فقط حداقل سطح دفاع از خود به نظر می رسند".
جنگ هسته ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می شود؟ - اسپوتنیک ایران
جنگ هسته ای روسیه با امریکا چگونه آغاز می شود؟
اولگ ماروزوف خاطرنشان ساخت در شرایط معاصر"هرگونه درگیری محدود بین روسیه و امریکا خطر استفاده از جنگ افزار هسته ای و وقوع جنگ هسته ای را به همراه خواهد داشت".
روز 7 فوریه روسیه به ایالات متحده پیشنهاد کرد با رعایت پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و دارای برد کوتاه (INF)، پرتابگرهای موشک های زمین پایه «ام کا-41» را نابود کند. افزون بر آن به واشنگتن پیشنهاد شد پهپادهای ضربتی و موشک هایی که از نظر خصوصیات خود شبیه موشک های بالستیکی زمین پایه با برد متوسط و کوتاه باشند را نابود کند اما طرف امریکایی پاسخ داد تسلیحات فوق الذکر ناقض مطالبات INF نیستند.دوم ماه فوریه آمریکا شرکت خود در معاهده نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه را متوقف کرد و قول داد اگر روسیه به رعایت مفاد آن بازنگردد، پس از 6 ماه از این پیمان خارج شود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز 5 فوریه اعلام نمود که پاسخ روسیه به خروج آمریکا از این پیمان یکسان خواهد بود. مسکو نیز شرکت خود در این معاهده را متوقف خواهد کرد و کارهای علمی-تحقیقاتی در رابطه با ساخت انواع جدید موشک ها را آغاز خواهد کرد.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام داشت که در جواب به خروج آمریکا از این پیمان، روسیه تا سال های 2020-2019 گزینه زمین پایه سیستم «کالیبر» با موشک های بالدار دوربرد و سیستم زمینی با موشک های هایپرسونیک دوربرد را طراحی خواهد کرد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала