بن سلمان سال 2017 روزنامگار عربستانی را تهدید به قتل کرده بود

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtبن سلمان سال 2017 روزنامگار عربستانی را تهدید به قتل کرده بود
بن سلمان سال 2017 روزنامگار عربستانی را تهدید به قتل کرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز نوشت ولیعهد عربستان در سال 2017 جمال خاشقجی را تهدید به مرگ کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر؛ روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی تصریح کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی یک سال قبل از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، تهدید کرده بود که وی را با یک گلوله می کُشد.

واکنش کاربران اینترنتی به ملاقات ولیعهد عربستان با پسر جمال خاشقچی - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران اینترنتی به ملاقات ولیعهد عربستان با پسر جمال خاشقچی
بر اساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تماس تلفنی بن سلمان و "ترکی الدخیل" یکی از معاونانش را ردیابی کرده اند که در آن بن سلمان گفته بود اگر بازگرداندن خاشقجی به عربستان سعوی امکان پذیر نباشد، باید از زور استفاده کرد و اگر این نقشه نیز ناکام بماند، راه حل مشکل استفاده از گلوله خواهد بود.

در این گزارش همچنین آمده است تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا کلمه گلوله را شناسایی کرده اند. البته این بدان معنا نیست که بن سلمان لزوما نقش مستقیمی در قتل خاشقجی داشته ولی این تحلیلگران بر این باورند که این اظهارات گویای تمایل ولیعهد سعودی برای قتل که است؛ آن هم در صورتی که به عربستان سعودی بازنگردد.

این در حالی است که اگنس کالامارد گزارشگر ویژه حقوق‌ بشر سازمان ملل اعلام کرد که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که قتل جمال خاشقجی توسط مقامات عربستان سعودی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

گفتنی است جمال خاشقجی روزنامه‌نگار عربستانی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست در اکتبر 2018 جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید.

پس از گذشت بیش از صد روز چگونگی انجام جنایت و زمان و مکان آن مشخص شده، اما هنوز از جنازه وی خبری نیست. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها تاکید کرد که عربستان سعودی باید پاسخگوی جنایت خاشقجی باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала