احضار وابسته نظامی آمریکا به وزارت دفاع روسیه

© Ministry of Defence the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه
سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وابسته نظامی ایالات متحده در خصوص موضوع مرتبط با پیمان نابودی موشک ها به وزارت دفاع روسیه احضار شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که وابسته نظامی آمریکا برای دریافت یادداشت مربوط به موضوع پیمان نابودی موشک های برد متوسط وکوتاه به وزارت دفاع دعوت شد.

به گفته کوناشنکوف، روسیه به آمریکا پیشنهاد می کند به رعایت مفاد معاهده موشکی بازگردد- واشنگتن باید دستگاه پرتاب «ام کا-41»، موشک ها و پهپادهای ضربتی را نابود کند.

موشک های بالستیکی روسیه - اسپوتنیک ایران
هر کی حرف لاوروف را گوش نکند، به حرف شویگو گوش خواهد داد

وی در ادامه گفت:«روسیه به آمریکا پیشنهاد می کند تا پایان مدت اعتبار پیمان موشکی، اقدامات ضروری برای بازگشت به رعایت کامل مفاد پیمان موشکی را به انجام برساند».

روسیه به ایالات متحده پیشنهاد می کند دستگاه پرتاب زمین پایه «ام کا-41» را نابود کند که آمریکا آن را برای پرتاب موشک های بالدار «توماهاوک» طراحی کرده بود. افزون بر آن به واشنگتن پیشنهاد شد پهپادهای ضربتی  و موشک هایی که از نظر خصوصیات خود شبیه موشک های بالستیکی زمین پایه با برد متوسط و کوتاه هستند را نابود کند.

دوم ماه فوریه آمریکا شرکت خود در معاهده نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه را متوقف کرد و قول داد اگر روسیه به رعایت مفاد آن بازنگردد، پس از 6 ماه از این پیمان خارج شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روز 5 فوریه اعلام نمود که پاسخ روسیه به خروج آمریکا از این پیمان یکسان خواهد بود. مسکو نیز شرکت خود در این معاهده را متوقف خواهد کرد و کارهای علمی-تحقیقاتی در رابطه با ساخت انواع جدید موشک ها را آغاز خواهد کرد.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام داشت که در جواب به خروج آمریکا از این پیمان، روسیه تا سال های 2020-2019 گزینه زمین پایه سیستم «کالیبر» با موشک های بالدار دوربرد و سیستم زمینی با موشک های هایپرسونیک دوربرد را طراحی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала