گزارش و تحلیل

آقای ترامپ اگر نباشید حوصله برخی سر می رود

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayآقای ترامپ اگر نباشید حوصله برخی سر می رود
آقای ترامپ اگر نباشید حوصله برخی سر می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرزیدنت ترامپ بهتر از هر رئیس جمهوری دیگر ایالات متحده ثابت کرد که ارزش هرگونه توافق با آمریکا حتی به قیمت ارزش جوهر امضای توافق هم نیست.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ثابت کرد که هیچ متحدی برای آمریکایی ها پشیزی ارزش ندارد، حتی متحدین اروپایی آمریکا.
شاید خروج ایالات متحده از برجام به عنوان برهم زدن یک توافق بین المللی که مصوبه شورای امنیت را پشت خود دارد به حساب آید و یک تهدید مستقیم برای صلح و امنیت در منطقه غرب آسیا و یک تهدید غیر مستقیم برای متحدین اروپایی ایالات متحده باشد اما خروج ایالات متحده از توافق INF به یک جنگ تسلیحاتی تمام عیار منتج خواهد شد و بالطبع بزرگترین خطر متوجه کشورهای اروپایی به اصطلاح همپیمان آمریکا به حساب می آید، چون آمریکا از صحنه دور است و این اروپایی ها هستند که در دل ماجرا می باشند.
جای تاسف دارد که هنوز برخی مقامات اروپایی حاضر نیستند به این خطر بالقوه توجه داشته باشند و هنوز برای خواسته های ایالات متحده احترام قایل هستند.

پرچم ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ گرفتار در تنگنای عراق
اگر فقط برای یکبار هم که شده سیاست مداران اروپایی تصمیم قاطعی بر علیه تصمیمات و رفتار های رئیس جمهوری ایالات متحده می گرفتند قطعا امروزه آقای ترامپ جسارت نمی کرد آنها را نادیده بگیرد و تصمیمی بگیرد که می تواند منجر به نابودی آنها گردد.
البته می توان گفت بسیاری باور دارند که آقای ترامپ خواهان نابودی اروپا می باشد چون باور دارد اروپا یک رقیب بالقوه اقتصادی برای آمریکا است و بیش از حد خودش قدرت اقتصادی کسب کرده.
به هر حال امروزه این سیاست مداران اروپایی هستند که مجبور می باشند میان منافع کشورهای خود و آمریکا یکی را انتخاب کنند.
حد اقل اینان می توانستند از مقامات عراقی درس بیاموزند که علیرغم همه فشار ها و تهدیدات آمریکا در مقابل صحبت های آقای ترامپ مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی در عراق برای مقابله با ایران مستقر خواهند بود موضع گرفتند و به مخالفت با این سخنان رئیس جمهوری آمریکا بپا خواستند.
طبق همه اعراف بین المللی این سخنان آقای ترامپ بیش از اینکه یک تهدید بر علیه ایران به حساب آید یک توهین به حاکمیت ملی عراق به حساب می آید و همانگونه که ترامپ زمان سفر به عراق دولت و مردم عراق را نادیده گرفت در اظهارات خود هم آنها را نادیده گرفته.
توافق نظامی عراق و آمریکا برای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور فقط در چهارچوب آموزش نیروهای نظامی عراقی و کمک به عراق برای مبارزه با تروریسم است، اینکه ایالات متحده بخواهد از عراق پایگاهی برای رویارویی با کشورهای همجوار استفاده کند خود نقض حاکمیت ملی عراق به حساب می آید.
عراق خاستگاهی برای تعدی به ایران نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
عراق خاستگاهی برای تعدی به ایران نخواهد شد
این سخنان آقای ترامپ همه صحبت های مقامات ایرانی مبنی بر اینکه آمریکایی ها برای حفظ منافع عراق در عراق نیستند را تایید می کند و در واقع این راه را برای دولت و مجلس عراق باز می کند تا در مورد حضور نظامی آمریکا وپیمان هایی که با آمریکایی ها بسته اند تجدید نظر کنند.
زمانی که داعش به نزدیکی بغداد رسیده بود آمریکایی ها نه فقط از مردم عراق حمایت نکردند بلکه اقدام به پرتاب آذوقه و مهمات برای داعش نمودند و از تحویل تسلیحاتی که دولت عراق نقدا از آنها خریداری کرده بود خودداری کردند.
از همان زمان هم مشخص بود که هدف آمریکایی ها مقابله با تروریست ها در عراق نبوده بلکه گسترش تروریسم در عراق بوده.
ایرانی ها هم بخوبی می دانند تا توان و اقتدار دفاعی دارند آمریکایی ها جرئت حمله به ایران را ندارند و اگر هم لحظه ای آمریکایی ها احساس کنند که ایرانی ها نقطه ضعفی دارند قطعا از آن استفاده خواهند کرد و تلاش خواهند کرد از همان روزنه نفوذ کنند و حتی چه بسا به ایران حمله کنند.
ایران امروزه متحدینی دارد که شکارچی مزدوران آمریکایی هستند و توانسته اند مزدوران آمریکا و اسرائیل را در جای جای منطقه نابود کنند.
البته بسیاری از عراقی ها و سوری ها و یمنی و افغانی و پاکستانی و… نیز تشنه شکار سربازان آمریکایی و انتقام برای خون بستگان خود هستند.
بدیهی است اگر آمریکایی ها بخواهند بدون خداحافظی از منطقه خارج شوند همه اینهایی که به دنبال شکار عوامل آمریکا و یا حتی خود سربازان آمریکایی هستند ممکن است حوصله شان سر برود، باور کنید حتی برخی ممکن است از ناراحتی اینکه نتوانسته اند از آمریکایی ها انتقام بگیرند دق کنند.
اما در پایان بد نیست یادآور شد که در نهایت همه این سربازان آمریکایی مجبور هستند منطقه را ترک کنند حال چه ایستاده که دراز کشیده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала