کری: ترامپ باعث شرمساری آمریکاست

© AFP 2023 / Ludovic Marinکری: ترامپ با عث شرمساری آمریکاست
کری: ترامپ با عث شرمساری آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا سیاست خارجی رئیس جمهور دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت که باعث شرمساری کشور در عرصه جهانیست.

به گزارش اسپوتنیک کری در نامه ای خطاب به هواداران حزب دموکرات آمریکا نوشت: « غفلت و نادیده گرفتن کامل این رئیس جمهور نسبت به دیپلماسی کشور ما را در عرصه جهانی شرمسار می کند، او پایه های دموکراسی ما را سرنگون می کند. او ما را در خانه تفکیک کرده و آمریکا را در جهان ایزوله کرده است، در حالی که ما را به عقب پرتاب کره و اتحادیه و پژوهشکده هایی را که رهبران آمریکایی از زمان جنگ جهانی دوم ساخته بودند تا جهان را متحد سازند، تهدید می کند.»
وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: « طی تمامی سال های خدمتم به دولت هیچ گاه رهبری مانند دونالد ترامپ ندیدم که تا این اندازه تفکیک کننده و خطرناک باشد و من البته هیچ وقت ندیدم که رئیس جمهور آمریکا ، امنیت ملی ما را با نوشته هایش در توئیتر به خطر بیاندازد.»
کری از هواداران حزب دموکرات خواست که برای برگزاری کمپین انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ مشارکت نمایند. ترامپ قصد دارد برای دومین دوره نیز در این انتخابات شرکت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала