اتفاق مهم بانکی در ایران

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برداشت مستقیم ابزاری مهم برای استارت آپ ها باید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رییس کل بانک مرکزی گفت که یکی از اتفاقات مهم برداشت مستقیم است که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده و از آن می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها یاد کنیم.

وی در خصوص سامانه های پرداخت و تسویه توضیح داده گفت:«کمک این سامانه ها در مرحله اول از دید نظارتی است. در بحران ارزی که اواسط سال در کشورمان رخ داد و همزمانی با تحریم های غرب، مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده بود که توانستیم با اصلاح ابزار پرداخت آرامش نسبی را در بازار ارز حاکم کنیم.

بانک مرکزی به عنوان ناظر و سیاست گذار باید به این سمت حرکت کند که آزادی عمل بیشتری به فین تک ها بدهد ضمن اینکه نظارت خود را در این حوزه تقویت کند.یکی از اتفاقات مهم برداشت مستقیم است که الان در اغلب بانک ها عملیاتی شده است از این ابزار می توانیم به عنوان ابزار و بستر مهم برای استارت آپ ها تلقی کنیم. که البته این سیستم می تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند».

 رییس کل بانک مرکزی در حوزه بانکداری الکترونیک گفت:«سیاست نامه رمز ارزها روز قبل روی سایت بانک مرکزی قرار گرفت و بناست بعد از جمع بندی نظرات در این همایش٬ از سوی بانک مرکزی نهایی شود. نکته مهم دیگر مهاجرت از کارت های بانکی مغناطیسی به کارت های هوشمند و ایجاد پلت فرم برای بلاک چین ها است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала