گزارش و تحلیل

زاکربرگ: ما اطلاعات مان را به کسی نمی فروشیم

© AP Photo / Francois Moriزاکربرگ: ما اطلاعات مان را به کسی نمی فروشیم
زاکربرگ: ما اطلاعات مان را به کسی نمی فروشیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزودی از تاسیس فیسبوک 15 سال می گذرد.

اسپوتنیک شما را با سخنانی آشنا می کند گه مارک زاکربرگ موسس و مدیر کل فیس بوک برای وال استریت ژورنال گفته است.

زاکربرگ گفت: بعد از یک ماه فیس بوک 15 ساله خواهد شد. وقتی این پروژه را شروع کردم، سعی نکردم یک شرکت جهانی ایجاد کنم. من متوجه شدم که تقریبا همه چیز را می توان در اینترنت پیدا کرد — موسیقی، کتاب ها، اطلاعات، به جز مهم ترین چیز- مردم. بنابراین، من شبکه ای را ایجاد کردم که مردم میتوانند برای ارتباط برقرار کردن و بهتر شدن یکدیگر را بکار ببرند. با گذشت زمان، میلیاردها نفر آن را مفید دانسته اند و ما منابع بیشتری را ایجاد کرده ایم که مردم سراسر جهان آنرا دوست دارند و از آن هر روز استفاده کنند.

زاکربرگ در صدر بازندگان میلیاردر جهان - اسپوتنیک ایران
زاکربرگ در صدر بازندگان میلیاردر جهان
اخیرا، من سوالات بسیاری در مورد مدل بازرگانی ما را شنیده ام، بنابراین من می خواهم اصول کار ما را روشن کنم.

من معتقدم که هر فرد باید حق رای و امکان ارتباط داشته باشد. اگر ما متعهد به ارائه خدمات برای همه هستیم، ما به یک منبع نیاز داریم که برای همه قابل دسترسی باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که خدمات رایگان ارائه دهیم، که تبلیغات تجاری به ما اجازه می دهد این کار را انجام دهیم.

مردم به طور دائمی به ما می گویند که از آنجا که آگهی تبلیغاتی نشان داده است، بگذارید که آن مهم و بجا باشد. این به این معنی است که ما باید منافع شان را درک کنیم. بنابراین، با شروع از صفحاتی که مردم دوست دارند، از آنچه با ماوس کلیک می کنند، و از سیگنال های دیگر، ما دسته ها ایجاد می کنیم: به عنوان مثال، افرادی که در اسپانیا زندگی می کنند صفحات باغبانی را دوست دارند. تبلیغات اینترنتی اجازه می دهد که سوژه آگهی بیشتر دقیق و هدفمند باشد.

اینترنت همچنین امکان شفافیت و کنترل بیشتر را فراهم می آورد. در فیس بوک، شما کنترل می کنید که ما برای نشان دادن تبلیغات از چه اطلاعاتی استفاده می کنیم و می توانید هر تبلیغ کننده نامطلوب را مسدود کنید. شما می توانید دریابید که چرا شما این نوع تبلیغات را می بینید و تنظیمات خود را تغییر می دهید تا آگهی های پیشنهادی برای شما جالب باشد.

مارک زاکربرگ: واتس آپ، فیسبوک و اینتساگرام ادغام می شوند - اسپوتنیک ایران
مارک زاکربرگ: واتس آپ، فیسبوک و اینتساگرام ادغام می شوند
با این حال، برخی از مردم در مورد پیچیدگی این مدل نگران هستند. به عنوان بخشی از معامله عادی، شما برای شرکت یا محصولی که ارائه داده می شود، پول پرداخت می کنید. در اینجا خدمات به صورت رایگان برای شما ارائه می شود و ما به طور جداگانه با تبلیغ کنندگان کار می کنیم تا تبلیغات رسیده به شما را برای شما مهم و بدرد بخور باشد. این مدل ممكن است ظاهرا نامشخص باشد و همه ما به سیستم هایی كه به درك ما دسترسی ندارند اعتماد نداریم.

گاهی اوقات این بدان معنی است که مردم فکر می کنند که ما در حال انجام کاری هستیم که در واقع ما این کار را انجام نمی دهیم. به عنوان مثال، ما اطلاعات کاربران را نمی فروشیم، اگر چه اغلب گزارش شده است که ما این کار را انجام می دهیم. در واقع، فروش اطلاعات در مورد کاربران بر خلاف منافع تجاری ما است، زیرا تنها ارزش شبکه ما را برای تبلیغ کنندگان کاهش می دهد.

بعضی از مردم نگرانند که تبلیغات باعث ایجاد اختلاف بین ما و کاربران ما می شود. ما بسیار علاقمند به کمک به مردم برای برقراری ارتباط بیشتر و به اشتراک گذاشتن اطلاعات هستیم، زیرا هدف از منابع ما این است که به مردم کمک کنیم تا ارتباط با خانواده، دوستان و جوامع خود را از دست ندهند. اما از ديدگاه تجاري، این امر بسيار مهم است که وقت خود را تلف نکنند؛ در غير اين صورت آنها از سایت ما برای مدت طولاني استفاده نمي کنند.

سؤال دیگری این است که آیا لزومی دارد که ما اطلاعات مخرب و یا ناخوشایند را بدهیم زیرا باعث افزایش مشارکت می شود. ما این کار را انجام نمی دهیم. مردم دائما به ما می گویند که نمی خواهند چنین محتوایی را ببینند. تبلیغ کنندگان نمی خواهند علامت های تجاری شان در نزدیکی برِند های سرشناس قرار داده شود.

تهدید تصاویر خصوصی کاربران فیسبوک - اسپوتنیک ایران
تهدید تصاویر خصوصی کاربران فیسبوک
بلاخره مسئله مهم این است که آیا دادن تبلیغات، شرکت هایی مانند شرکت ما را تشویق می کند که اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته و ذخیره کند؟ ما مطمئنا اطلاعات را برای تبلیغات جمع آوری می کنیم، اما این اطلاعات معمولا برای امنیت و مدیریت خدمات ما است. به عنوان مثال، شرکت ها اغلب کد را به برنامه ها و سایت های خود اضافه می کنند، بنابراین وقتی یک فرد یک محصول را مشاهده می کند، آنها پس مدتی یک یادآور اتمام خرید را ارسال می کنند. با این وجود، این نوع سیگنال همچنین می تواند نقش مهمی در شناسایی حساب های جعلی و تقلبکاری داشته باشد.

ما به مردم کنترل کاملی بر این می دهیم که آیا می توانیم از این اطلاعات برای تبلیغات استفاده کنیم، اما ما اجازه نمی دهیم که آنها چگونگی استفاده از آن را برای امنیت یا مدیریت خدمات ما چک کنند و هنگامی که ما از کاربران اجازه استفاده از این اطلاعات را برای بهبود تبلیغات و کار ما در چارچوب مقررات اتحادیه اروپا مخصوص حفاظت از داده ها خواستیم، اکثریت موافقت کردند و ترجیح دادند تا تبلیغات مربوطه دارای اهمیت بیشتری را دریافت کنند.

سرانجام، من معتقدم که مهمترین اصول مربوط به اطلاعات — شفافیت، انتخاب و کنترل است. ما باید به روشنی درباره نحوه استفاده از اطلاعات صحبت کنیم و مردم باید فرصت داشته باشند تصمیم بگیرند که ما چگونه می توانیم از داده هایشان استفاده کنیم. ما معتقدیم که مقرراتی که این اصول را قانونا در سراسر اینترنت اعمال کند، برای همه مفید می بود.

این امر اهمیت دارد کاری شود تا مردم به هدف خود برسند. زیرا در آن مزایای واضح برای این مدل تجاری هست. میلیاردها نفر از خدمات رایگان برای برقراری ارتباط با کسانی که برای آنها عزیز هستند و می توانند خود را بیان کنند، دریافت می کنند و بازرگانی کوچکی که بیشتر مشاغل ایجاد می کند و مسئول رشد اقتصادی در سراسر جهان است، دسترسی به ابزارهایی پیدا کرده است که به رشد آن کمک می کند. بیش از 90 میلیون واحد بازرگانی کوچک در فیس بوک وجود دارد و بخش بزرگی از بازرگانان ما را تشکیل می دهد. اکثر آنها نمی توانند تبلیغات را در تلویزیون یا بیلبوردها خریداری کنند، اما اکنون به ابزارهایی که فقط شرکت های بزرگ دارند دسترسی یافته اند. در نظرسنجی انجام شده در سراسر جهان، نیمی از شرکت های ثبت شده در فیس بوک، اشاره کردند که از زمانی که آنها به ما پیوستند، آنها مردم بیشتر را استخدام کردند. آنها از خدمات ما برای ایجاد میلیون ها شغل و محل کار استفاده می کنند.

ما همیشه اعتقاد داشتیم که فناوری با ایجاد فرصت ها برای تعداد بیشتر افراد مربوط است. اگر به دنیا اعتقاد داشته باشید که در آن هر فرد فرصتی برای استفاده از صدای خود و شانس برابر برای شنیدن دارد، جایی که هر کسی می تواند از صفر یک کار تجاری را شروع کند، مهم است که فناوری هایی را ایجاد کنیم که برای همه مفید و قابل دسترس باشد. ما هر روز یک چنین جهان را ایجاد می کنیم، و مدل بازرگانی ما، این را ممکن و میسر می سازد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала