چگونه در شیوع سرطان سهیم نباشیم +ویدئو، عکس

© Flickr / ZEISS Microscopyچگونه در شیوع سرطان سهیم نباشیم +ویدئو، عکس
چگونه در شیوع سرطان سهیم نباشیم +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرطان بیماری خطرناکی است و به دلایل متعددی ایجاد می شود که در آن سلول ها بدون کنترل تکثیر می شوند و بافت های سالم را از بین می برند

به گزارش اسپوتنیک، سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان می باشد که عوامل بسیاری در شیوع آن نقش دارد و یکی از مشکلات سال های اخیر در جهان شناخته شده است که پیر و جوان و مرد و زن را در بر می گیرد و طبق تحقیقات آماری انجام شده پایتخت سرطان دنیا، دانمارک می باشد.

شایع ترین علت مرگ توسط سرطان، سرطان ریه، پستان، کولورکتال، پروستات، پوست، معده و کبد می باشد. سرطان یک بیماری چند عاملی می باشد که عوامل متعددی چون ژنتیک، سبک زندگی نادرست و تغذیه نامناسب، چاقی، اضافه وزن و نداشتن تحرک، مصرف سیگار و قلیان و همچنین آلاینده ها بخش از آن می باشند.
علاوه بر این که تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب یکی از اصلی ترین علل شیوع سرطان در ۱۰ سال اخیر در ایران می باشد.


آفلاتوکسین سمی خطرناک در نان خشک و کپک زده می باشد که سرطان زا است. این ماده بسیار سمی سلامتی ایرانی ها را نشانه گرفته است، چرا که باورهای فرهنگی آنها سبب شده تا نان ارزشی خاص داشته باشد و باقی مانده نان را همراه زباله ها دور نریزند و به صورت مجزا آنها را نگهداری کنند و در نهایت با دادن نان خشک ها به افرادی که این نان ها را در سطح شهر جمع می کنند آنها را که حاوی سم آفلاتوکسین می باشند خوراک دام شوند و طی یک چرخه کوتاه وارد بدن خود و اطرافیان کنند.

همچنین محصولات تراریخته (GMO) یکی دیگر از عوامل شیوع سرطان، بیماری های گوارشی و کبدی می باشد، حقایق و تفاوت این محصولات با محصولات ارگانیگ را در ویدئو زیر از زبان پروفسور علی کرمی مشاهده خواهید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала