افزایش تعداد قربانیان حملات ضد یهودی در سال 2018

© REUTERS / Baz Ratnerافزایش تعداد قربانیان حملات ضد یهودی در سال 2018
افزایش تعداد قربانیان حملات ضد یهودی در سال 2018 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد قربانیان حملات ضد یهودی در سال 2018 افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، وزیر امور خارج از کشور اسرائیل اظهار داشت: که در سال 2018 تعداد قربانیان حملات ضد یهودی به 13 نفر رسیده است که این بیشترین تعداد قربانیان در ربع قرن گذشته در یک سال است.

کمک بزرگ پناهنجوی ایرانی به قربانیان کنیسه یهودی - اسپوتنیک ایران
کمک بزرگ پناهجوی ایرانی به قربانیان کنیسه یهودی

وی در هنگام ارائه گزارش سالانه خود در یک جلسه دولتی، از "افزایش رکورد" یهود ستیزی در سراسر جهان "در خیابان ها، اینترنت، در عرصه سیاسی سخن گفت."
قربانیان سه حمله ضد یهودی 13 یهودی بودند. بزرگترین کشتار یهودیان در کنیسه شهر پیتزبورگ امریکا در ماه اکتبر رخ داد که در آن 11 نفر از اعضای جامعه محلی یهودی کشته شدند. دو مورد دیگر قتل مایر نولل، فرانسوی 85 ساله در پاریس و بلیز برنشتاین، دانش آموز 19 ساله در ایالات متحده امریکا است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که چنین آماری از تعداد قربانیان از سال 1994 که در اثر انفجار در یک مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین، 85 نفر کشته شدند، بی‌سابقه است.
بر اساس این گزارش، بر خلاف سال های گذشته که خشونت علیه یهودیان در سراسر جهان بیشتر توسط افراد افراط گرای خاورمیانه انجام می شد، اما در سال 2018 خشونت ها در برابر یهودی ها توسط نئونازی ها و پشتیبانان ایدئولوژی برتری نژاد سفید انجام شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала