اشتباه ریاض در قبال ایران

CC0 / Pixabay / عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا عربستان در جنگ ایران و عراق از صدام حمایت کرد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « ایندپندنیت» حمایت سعودی از صدام در جنگ اشتباه بود. بندر بن سلطان رئیس پیشین دستگاه امنیتی عربستان که 25 سال نماینده تام الاختیار عربستان در آمریکا بود، درباره مسائل مختلف منطقه از جمله ایران، دولت پیشین آمریکا و سوریه تعریف کرده است.

وی افزود که عربستان ناظر مذاکرات بغداد و تهران در ژنو و در کاخ شاهزاده « سلطان بن عبدالعزیز» ولیعهد و وزیر دفاع اسبق سعودی، بود.

روحانی: سرنوشت صدام حسین در انتظار ترامپ - اسپوتنیک ایران
روحانی: سرنوشت صدام حسین در انتظار ترامپ

بن سلطان در باره دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از حوادث سوریه گفت:«در آن زمان که اسد غیر نظامیان را هدف قرار می داد، پوتین به من گفت، این شما سعودی ها بودید که جایگاه اسد بزرگ تر جلوه کند، چرا که وقتی وی به قدرت رسید، شما مقدمات دیدارش با ژاک شیراک رئیس جمهوری اسبق فرانسه و مسئولان کاخ سفید را فراهم کردید».

بن سلطان در باره سیاست آمریکا گفت:«سیاست های نرم باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین امریکا زمینه ساز ورود روسیه و ایران به بحران سوریه شد.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین عربستان با اوباما تماس تلفنی برقرار کرد. عبدالله در این باره به اوباما گفت که انتظار نداشتم زنده باشم و ببینم که رییس جمهوری آمریکا به من دروغ می گوید.

روابط عربستان و آمریکا در اواخر دوران اوباما سرد شد و رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده برخلاف حرف های خود عمل می کرد.اوباما از یک سو اعلام می کرد که به دنبال محدود کردن قدرت ایران در منطقه است و از سوی دیگر بصورت مخفیانه با تهران مذاکره می کرد و همین امر موجب بی اعتمادی سعودی ها به دولت او شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала