معرفی مسئول سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر معرفی مسئول سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران
معرفی مسئول سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اشپیگل، آلمان قرار است مسئولیت ساز و کار ویژه مالی اروپا با ایران را به عهده بگیرد.

دلایل تعلل اروپایی ها در اجرای«SPV» - اسپوتنیک ایران
دلایل تعلل اروپایی ها در اجرای«SPV»
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، پایگاه اینترنتی اشپیگل آنلاین در گزارشی اختصاصی از توافق حاصله میان فرانسه، انگلیس و آلمان درباره «سازوکار مالی ویژه» برای ادامه روابط تجاری اروپا با ایران خبر داد.
به نوشته اشپیگل قرار است مدیریت این موسسه برعهده آلمان باشد. 
این منبع خبری در ادامه آورده است: برغم آنکه بخش روابط بین‌الملل اتحادیه اروپا سرپرستی مذاکرات در ارتباط با «سازوکار مالی ویژه» را بر عهده داشته، اما قرار نیست این موسسه در این زمینه به عنوان نهادی وابسته به اتحادیه اروپا عمل کند.
اشپیگل همچنین نوشته است: پشتیبانی و حمایت از این ساز و کار برعهده آلمان، فرانسه و انگلیس خواهد بود. این موسسه در پاریس مستقر می شود که مدیریت آن را آلمان عهده دار خواهد شد.
این در حالی است که سه کشور اروپایی قرار است روز دوشنبه در این باره نشست نهایی را در بروکسل برگزار کنند.
یاداور می شود اتحادیه اروپا در تابستان امسال در پاسخ به احیای تحریم های آمریکا علیه ایران، اجرای این تحریم ها در خاک اتحادیه اروپا را غیر قانونی و ممنوع اعلام کرده و حق درخواست غرامت به خاطر تحریم های آمریکا را به شرکت ها واگذار نمود
بروکسل همچنین مدت هاست که قول داده برای دور زدن تحریم های واشنگتن و معاملات با ایران مکانیزم پرداختی ویژه ای را بدون وابستگی به آمریکا و سیستم پرداخت سوئیفت ایجاد کند.
هشتم ماه مه سال گذشته ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала