انتقاد مقامات روسیه از دخالت آمریکا در ونزوئلا

© AFP 2023 / Carlos Becerraانتقاد مقامات روسیه از دخالت آمریکا در ونزوئلا
انتقاد مقامات روسیه از دخالت آمریکا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از حوادث که روز گئشته در ونزوئلا و اقدامات آمریکا، مقامات روسیه را به انتقاد از این کشور به دلیل دخالت در امور ونزوئلا واداشت.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به حوادث ونزوئلا گفت: با نگاهی به اخبار می‌توان به خوبی دریافت که حوادث ونزوئلا این واقعیت را ثابت کرده که غرب به اصطلاح پیشرفته، چه برخوردی با مسئله حقوق بین‌الملل، اصل عدم دخالت در امور داخلی و لزوم احترام به استقلال کشورهایی دارد که در آنها رژیم‌های سیاسی به زور تغییر می‌یابند.

درگیری شدید معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو - اسپوتنیک ایران
درگیری شدید معترضان و پلیس در کاراکاس ونزوئلا + ویدیو
آلکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه نیز، ونزوئلا را قربانی جدید آمریکا پس از عراق و لیبی خواند و در تویئتر خود نوشت: آمریکا مسئله "تغییر رژیم" در ونزوئلا را آغاز کرده ولی این حقیقت که واشنگتن رئیس جمهوری جایگزینی را در ونزوئلا به رسمیت شناخته، به معنای آن نیست که ملت ونزوئلا و همه جهان، این مسئله را قبول کنند. هر کجا که آمریکا مبادرت به تغییر رژیم‌ها کرده، از عراق گرفته تا لیبی، ثبات از بین رفته و هرج و مرج بوجود آمده و ونزوئلا قربانی جدید این نقشه آمریکاست.

رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: ونزوئلا در زمره کشورهایی قرار دارد که آمریکا تلاش زیادی را برای تغییر قدرت حاکمه آن انجام داده است. کنستانتین کاساچوف افزود: آنچه درباره ونزوئلا رخ داده، دخالت جدی در امور داخلی این کشور است. سیاست واشنگتن در قبال ونزوئلا نقض آشکار استقلال و حاکمیت کشورهاست. همه جهان می‌داند که تغییر حکومت در لیبی که با دخالت مستقیم آمریکا صورت گرفت، چه نتیجه ای داشت، عراق پیش از این با چه دشواری‌هایی به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور مواجه شده و سوریه در نتیجه این تلاش چه سرنوشتی پیدا کرده و اکنون هم ظاهرا، نوبت به ونزوئلا رسیده است.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در این باره گفت: آمریکا با به رسمیت شناختن "خوان گوایدو" به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا در واقع به سیاست اعمال فشار خارجی و دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل جهان ادامه داده است. وی افزود: اکنون نوبت کاراکاس رسیده است، در حالیکه این ماجرا هیچ بویی از دموکراسی ندارد و تنها بار دیگر یک رژیم سیاسی که مورد رضایت واشنگتن قرار ندارد، با استفاده از زور تحت فشار قرار گرفته است. ولی این تنها ملت ونزوئلا هستند که باید و از طریق انتخابات تصمیم بگیرند چه کسی باید رئیس جمهوری آنها باشد.

پس از ناآرامی ها در ونزوئلا ، روز گذشته "خوان گوایدو" رئیس پارلمان و رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که رئیس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می شناسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала