آمريکا بار دیگر ایران را تحریم نمود

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر امريکا بار دیگر ایران را تحریم نمود
امريکا بار دیگر ایران را تحریم نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، دو فرد نظامی، دو هواپیما و دو شرکت ایرانی دیگر را تحریم نمود
به گزارش اسپوتنيک، وزارت خزانه داری ایالات متحده دو واحد نظامی ایران، دو شرکت و دو شرکت هواپیمایي را به لیست های تحریم ایران افزود. 
تحریم ماهان ایر، سیاسی و نقض کنوانسیون شیکاگو است - اسپوتنیک ایران
تحریم ماهان ایر، سیاسی و نقض کنوانسیون شیکاگو است
از جمله شرکت Flight Travel از ارمنستان به علت ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان ایر که تحت تحریم قرار دارد، مورد تحريم قرار گرفت. از سوي ديگر به دليل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت قشم ایر و دو هواپیما بوئینگ 747 به لیست تحريم هاي امريکا اضافه شدند.
در بيانيه وزارت خزانه داري امريکا امده است که این تحریم های ثانوی است که به علت برقراری ارتباط با افراد و سازمان هایی که در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند، اعمال می شود.
پیش از اين پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: " آمریکا از تصمیم آلمان برای رد پرواز های ماهان ایر استقبال می کند. این شرکت هواپیمایی اسلحه و سرباز را به خاور میانه فرستاده و از روحیه بی ثبات کننده ایران در منطقه حمایت می کند. ما از تمامی متحدین خود می خواهیم که از این نمونه پیروی کنند." 
سازمان فدرال هواپیمایی میهنی آلمان اطلاع داد که ماهان ایر از تاریخ 21 ژانویه در خصوص قطع فوری اجازه پرواز های این شرکت به و از آلمان را صادر کرده است. 
پیشتر سازمان اطلاعات آمریکا خطاب به نمایندگان دولت آلمان انتقاد کرده بود که همکاری با شرکت ماهان ایر " تهدیدی برای امنیت شهروندان آمریکایی در فرودگاه های آلمان " است. ماهان ایر پروازهایی را بین آلمان و تهران شش بار در هفته انجام می داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала