نویسنده فرانسوی: کريمه متعلق به روسيه است نه اوکراين

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر نویسنده فرانسوی: کريمه متعلق به روسيه است نه اوکراين
نویسنده فرانسوی: کريمه متعلق به روسيه است نه اوکراين - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سواحل کريمه از قرن ها پيش متعلق به روسیه بوده است.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از مجله Le Point پاتریک بیسون، نویسنده و روزنامه نگار فرانسه، در ستون يادداشت خود در خصوص اين که چرا کریمه متعلق به روسيه است، گزارشي تهيه نموده است. 

پدر و پسر در حال درست کردن آدم برفی در کریمه - اسپوتنیک ایران
تعطیلات زمستانی در کریمه

این مقاله می گوید که در کتاب های تاریخی، در اثر آثار تولستوی یا چخوف، در مورد جنگ کریمه 1856-1853 حتي اشاره ای به اوکراین نمی شود: "هیچ اشاره ای از ناوگان اوکراین در کریمه وجود ندارد".

نویسنده می نویسد که اوکراین هیچ ارتباطی با آغاز یا پایان جنگ ندارد. با توجه به نظر بیسون، او با جستجوي هاي فراوان نتوانست اطلاعاتی در رابطه با روابط سیاسی و نظامی شبه جزیره کریمه با اوکراین پیدا کند. اين روزنامه نگار معتقد است که در میان سربازانی که از سواستوپول دفاع می کردند، هیچ یک از آنها از اهالی اوکراین نبودند.

این روزنامه نگاری اشاره کرد که اوکراین، که امروز شبه جزیره کريمه را حق خود مي داند، هیچ مشارکتی در امضای پیمان صلح پاریس در 30 مارس 1856 نداشت. این سند پایان دادن به جنگ کریمه است.

پيش از اين در خبر ها امده بود که  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کانادا گفت: کریمه در دوره باراک اوباما به روسیه ملحق شد.

ترامپ افزود: او (اوباما) این امکان را فراهم آورد که کریمه دوباره به روسیه بپیوندد. به چه دلیل او اجازه این اقدام را داد؟ رئیس جمهور آمریکا گفت: ممکن بود که من دیدگاه دیگری نسبت به این موضوع داشته باشم. وی در این باره توضیحات بیشتری را ارائه نکرد. ترامپ تاکید کرد که، با وجود تمام صحبت های صورت گرفته در این مورد، اکنون زمان زیادی سپری شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала