همتی: وضعیت ارزی ایران بسیار خوب است

© Sputnik / Pouya Mamaghani همتی: وضعیت ارزی ایران بسیار خوب است
همتی: وضعیت ارزی ایران بسیار خوب است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که هنوز نرخ ارز از سامانه "سنا" اعلام می شود اما ظرف یکی دو هفته آینده بازار مشترک ارزی خواهیم ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ،عبدالناصر همتی در مصاحبه تلوزیونی درباره عملکرد شش ماهه خود در مقام رئیس کل بانک مرکزی افزود:در این مدت توانستیم یکی از بزرگترین جنگ اقتصادی و توطئه ها علیه نظام را خنثی کنیم و اوضاع اقتصادی به سمت پایداری در حال حرکت است. 

وضع امروز بازار ارز در تهران - اسپوتنیک ایران
وضع امروز بازار ارز در تهران

وی افزود: به اندازه کافی ذخایر اسکناس ارزی داریم پیش بینی ما برای میان مدت حداقل یک تا دو سال است. مردم مطمئن باشند از نظر تامین ارز مورد نیاز کشور و وارد کنندگان هیچ مشکلی وجود ندارد.
ده ها میلیارد دلار ارز فعال در بانک های خارج از کشور داریم و می توانیم از آنها هم در داخل و هم در خارج از کشور استفاده کنیم.
همتی درباره واردات بدون انتقال ارز و مخالفت بانک مرکزی هم گفت: اگر ارز صادرکنندگان خارج کشور است باید برگردد و اولویت بندی باید بر اساس ارز برگشتی انجام شود زیرا بدون انتقال ارز مدیریت بانک مرکزی به هم می خورد.
همتی به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: زمانی که واردات خودرو بدون ارز در دولت تصویب شد و بانک مرکزی بخشی از واردات خودرو بدون ارز را پذیرفت فشاری به بازار وارد شد. بانک مرکزی با برنگشتن ارز حاصل از صادرات مخالف است و تاکید دارد حتما ارز حاصل از صادرات باید به صورت کالا یا ارز به کشور برگردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала