گزارش و تحلیل

امارات، میعادگاه هواداران ایرانی فوتبال

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر امارات، میعادگاه هوادارن ایرانی فوتبال
امارات، میعادگاه هوادارن ایرانی فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوادران پرشور فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا نیز تیم ملی ایران را تنها نگذاشته و برای حمایت از این تیم راهی امارات شده اند.

اسپوتنیک — مسابقات جام ملتهای آسیا — 2019 از تاریخ 15 دیماه در کشور امارات آغاز شده است. مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا از مهمترین مسابقات ورزشی آسیا بشمار می رود و برای اولین بار در سال 1956 و به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شد.
تیم های فوتبال ژاپن چهار بار، عربستان سعودی و ایران سه بار، کره جنوبی، دو بار و تیم های اسرائیل، کویت، استرالیا و عراق هر کدام یکبار در این مسابقات به قهرمانی دست یافته اند. اما تیم ملی فوتبال ایران تنها تیمی در آسیا است که سه دوره پیاپی در سال 1968، 1972 و 1976 جام قهرمانی را بالای سر برده است.
امسال نیز تیم ملی فوتبال ایران با امید فروان برای کسب عنوان قهرمانی پا به این رقابتها گذاشته و در مرحله گروهی نیز توانست به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با شکست تیم ملی عمان به جمع هشت تیم برتز این مسابقات راه یافت تا فردا، پنجشنبه به مصاف تیم ملی فوتبال چین برود.
پس از بازی های درخشان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، هواداران فوتبال ایران امیدوارند کارلوس کی روش که گفته می شود پس از پایان این مسابقات و بعد از هشت سال حضور، ایران را ترک می کند، بتواند این تیم را به مقام قهرمانی برساند.

در امارات نیز فوتبالدوستان ایرانی همچون گذشته حامی تیم ملی فوتبال هستند و بعضاً واکنش های زیبا و صحنه های بیاد ماندنی را به ثبت می رسانند که نشان از عشق و علاقه آنان دارد.

​"حمید سپید نام" یکی از چهرهایی که در شبکه های مجازی با نام "مستر تیستر" شناخته می شود با حضور در امارات به تشویق تیم ملی فوتبال ایران می پردازد. مستر تیستر در دیدار با عمان و لحظه مهار پنالتی بازیکن عمانی از سوی بیرانوند را به ثبت رساند که عکس العمل او بسیار دیدنی است.  

"محسن افشانی" بازیگر تلویزیون ایران نیز که در امارات حضور دارد، تصویری از مرتضی پور علی گنجی و مادرش در بین هوادارن پرشور فوتبال ایران به ثبت رساند.

حسن رئیسی که استان هرمزگان در جنوب ایران برای دیدن بازی های تیم ملی فوتبال به امارات سفر کرده است در مصاحه ای کوتاه با خبرگزاری اسپوتنیک، از شور شوق بالای هوادارانی ایرانی فوتبال در امارت گفت که توجه همگان را در امارات به خود جلب کرده است. وی گفت، حضور هوادارانی زیادی که از سراسر ایران برای حمایت از تیم ملی فوتبال به امارارات سفر کرده اند نیز در نوع خود جالب است.
این هوادار ایرانی فوتبال ادامه داد، تشویق و شور شوقی که ایرانیان در ورزشگاه ها ایجاد می کند به نوعی خاص بوده و با سایر کشور ها متفاوت است و معمولا هواداران ایرانی درصد بیشتری از ورزشگاه ها نسبت به رقبا به خود اختصاص می دهند و حضور پر رنگ تری دارند حتی اگر تعداد تماشاگران ایرانی کمتر باشد، تشویق و شور و شوق ایرانیان به گونه ای است که صدای آنها در ورزشگاه به گوش می رسد. او همچنین در پایان از برخورد گرم مسئولان اماراتی برگزار کننده مسابقات از هواداران ایرانی و میزبانی خوب این کشور نیز تشکر کرد.
© Photo / Hossin Raeisi جام ملتهای آسیا - امارات 2019
امارات، میعادگاه هواداران ایرانی فوتبال - اسپوتنیک ایران
جام ملتهای آسیا - امارات 2019

در امارات، هوادارن کوچک ایرانی در کنار سایرین به تماشا و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران می پردازند.
در مسابقات جام ملتهای آسیا در کشور امارات بسیاری از زنان و دختران ایرانی در کنار خانواده های خود برای تشویق از تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه ها حضور دارند.
تصاویری از حاشیه بازی ایران و عراق که هواداران دو تیم در کنار یکدیگر به حمایت از تیم خود می پردازند.

مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا — 2019 از روز شنبه پانزدهم دی ماه در کشور امارات آغاز شده و تا 12 بهمن ماه در این کشور ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала