عربستان، میلیاردها دلار گاز آمریکا را خریداری می کند

© Photo / TurkStreamعربستان، میلیاردها دلار گاز عربستان را خریداری می کند
عربستان، میلیاردها دلار گاز عربستان را خریداری می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی، آماده خرید میلیاردها دلار از دارایی های گاز ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان امین ناصر، مدیر شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"، شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی، آماده خرید میلیاردها دلار از دارایی های گاز ایالات متحده است. 

Стенд с логотипом компании Газпром на международном инвестиционном форуме Сочи 2016 - اسپوتنیک ایران
قرارداد همکاری روسیه و عربستان در بخش گاز

وی گفت: "ما برای سرمایه گذاری های تکمیلی در ایالات متحده آماده هستیم. تیم بین المللی آرامکو، گزینه هایی برای گاز از شرکت های مختلف جهان را در نظر گرفته است. امین ناصر در مصاحبه ای با آژانس گفت: منابع مالی  این خرید میلیاردها دلار است.

به گفته ناصر، سرمایه گذاری در بخش گاز و پتروشیمی ایالات متحده به دلیل دسترسی به این منابع در کشور ما بسیار سودآور است.

وی همچنین گفت که عربستان سعودی قصد دارد یکی از بزرگترین سهام ها را در بازار گاز جهانی داشته باشد. در دهه آینده شرکت عربستان سعودی ارامکو، قصد دارد 150 میلیارد دلار در تولید گاز سرمایه گذاری کند. در طی ده سال عربستان سعودی قصد دارد تا تولید گاز را به میزان 23 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهد.

ناصر گفت، آرامکو همچنین تصمیم گرفت که 10 میلیارد دلار در بخش پالایش نفت Motiva Enterprises در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

پیش از این در ماه ژانویه، وال استریت ژورنال، گزارش داد که ن آرامکو قصد دارد در چهار پروژه برای تولید گاز طبیعی مایع (LNG) در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

پیش از این در خبرها امده بود که خالد الفلاح، وزیر نفت عربستان در جریان سفر هیئت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از این کشور اعلام کرد. وزیر نفت عربستان امیدوار است SAUDI ARAMCO روند انعقاد قرارداد ورود به طرح تولید گاز مایع در منطقه قطب شمال موسوم به "آرکتیک اس پ گ ـ 2" را در سال 2019 به پایان برساند. به گفته وی، این شرکت سعودی می تواند یکی از نقش آفرینان اصلی در بازار گاز مایع شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала