روند تصمیمگیری در باره مرضیه هاشمی

© AP Photo / Press TVمرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی
مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیزمرضیه هاشمی را زندانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک هیئت 23 نفره 23 ماه ژانویه درباره مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه «پرس تی وی» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری شبکه «پرس تی وی» که توسط دولت آمریکا بازداشت شده است، توسط دولت فدرال آمریکا با استفاده از یک تبصره قانونی بسیار بحث‌برانگیز به زندان انداخته شده است. هر موقع که از این قانون استفاده می‌شود، حداکثر 16 روز فرد در بازداشت می‌ماند و بعد از آن درباره او تصمیم‌گیری می‌شود.

نظر ظریف درباره بازداشت خبرنگار پرس تی وی - اسپوتنیک ایران
نظر ظریف درباره بازداشت خبرنگار پرس تی وی

پسر مرضیه هاشمی در گفت‌وگویی از اقدامات مردمی و فعالیت‌های رسانه‌ای در حمایت از مرضیه هاشمی تشکر کرد و گفت:«مادر را در زندان به عنوان ژورنالیست یا خبرنگار می‌شناسند و از زمان رسانه‌ای شدن موضوع، رفتار زندانبان‌ها با مادر بهتر شده است. این مسئله باید موجب شود که ما به احوال زندانی‌های مسلمان دیگر هم توجه کنیم، زندانی‌های مسلمان زیادی در آمریکا هستند که ممکن است سال‌ها از زندانی بودن آن‌ها بگذرد اما کسی از احوال آن‌ها مطلع نشود و از نظر خوراک و حجاب اسلامی و مواردی از این دست در شرایط خوبی نباشند».

ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه« پرس تی وی» که پس از گرویدن به دین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده است، توسط مأموران در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران اف.بی.آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است. بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده بود. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала