قاسمی اقدام دولت آلمان در لغو مجوز ماهان را شتابزده و غیرقابل توجیه خواند

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btقاسمی اقدام دولت آلمان در لغو مجوز ماهان را شتابزده و غیرقابل توجیه خواند
قاسمی اقدام دولت آلمان در لغو مجوز ماهان را شتابزده و غیرقابل توجیه خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان واکنش نشان داد و آن را اقدامی شتابزده، غیر قابل توجیه خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آفتاب نیوز، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این اقدام طرف آلمانی را مغایر با روح حاکم بر روابط دیرینه ملت‌های ایران و آلمان خواند و تاکید کرد: این رفتار حرکتی بی دلیل و احتمالا ناشی از القاء اطلاعات نادرست توسط دیگرانی است که از روند روابط بین دو کشور ناخشنودند.

وی ابراز امیدواری کرد دولت آلمان با بررسی حقایق و بازنگری مجدد داده‌های اطلاعاتی خود نسبت به تجدیدنظر بهنگام در این تصمیم ناصواب و نامطلوب که می تواند ارتباطات و رفت و آمدهای مردمی را تحت تاثیر قرار داده و بی شک خلاف مصالح و منافع روابط فی مابین است اقدام کند. وی با بی دلیل و منطق خواندن این اقدام مقامات کشور آلمان گفت: بی تردید هیچ منطق و دلیلی نمی‌تواند توجیه گر این گونه رفتار های یک سویه و مبتنی بر داده‌های غلط و موهوم باشد و مرور چگونگی همکاری‌های این شرکت با طرف‌های آلمانی خود گویای نبود هیچ‌گونه نقطه منفی در کارنامه این همکاری‌های متقابل است.

بر طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌های آلمانی، دولت این کشور مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان ایران را لغو کرده است. برلین برای توجیه این تصمیم ادعای نقش‌آفرینی این خطوط هوایی در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرده است. این تصمیم با استقبال «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین روبرو شده و واشنگتن از دیگر کشورهای اروپایی هم خواسته در این تصمیم از برلین پیروی کنند. آمریکا از چند سال پیش خطوط هوایی ماهان را در فهرست تحریم قرار داده و از مدت‌ها قبل کشورهای اروپایی را برای تحریم خطوط هوایی ایران تحت فشار گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала