نفت ایران در راه ژاپن

© Flickr / Neal Wellonsنفت ایران در راه شرکت فوجی اویل ژاپن
نفت ایران در راه شرکت فوجی اویل ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت فوجی‌اویل ژاپن از آغاز بارگیری نفت ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یکی از مقامات شرکت فوجی‌اویل ژاپن از آغاز بارگیری نفت ایران تحت معافیت 180 روزه واشنگتن برای واردات از ایران خبر داد. پس از معافیت 180 روزه توکیو برای واردات نفت ایران که در 5 نوامبر از سوی واشنگتن اتخاذ شد این نخستین بارگیری محموله نفت ایران به مقصد این کشور است.

صادرات نفت ایران به ژاپن به صفر رسید - اسپوتنیک ایران
صادرات نفت ایران به ژاپن به صفر رسید
طبق آمار مورد بررسی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، نفتکش کیسوگاوا حامل این محموله جزیره خارک را روز یکشنبه به مقصد سودگائورا در خلیج توکیو ترک کرد.

فوجی‌اویل یکی از بزرگترین خریداران ژاپنی نفت ایران است که پالایشگاه سودگائورا با ظرفیت 143 هزار بشکه در روز را اداره می‌کند. بارگیری واردات نفت ایران از سوی فوجی‌اویل پس از چراغ سبز بانک‌های ژاپنی برای انجام مبادلات مربوط به تجارت نفت ایران صورت گرفت.

بانک‌های ژاپنی منتظر موافقت مقامات رگولاتوری ژاپنی و آمریکایی بودند تا اعتبارنامه برای قراردادهای مربوط را صادر کنند.

ژاپن در نوامبر سال 2018 هیچ وارداتی از ایران نداشت و خرید نفت ایران را به منظور دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا به طور کامل متوقف کرده بود. آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند. پالایشگاه‌های ژاپنی معمولا گریدهای مدیوم و سنگین را وارد می‌کنند. آخرین باری که این کشور هیچ نفتی از ایران وارد نکرد ژوییه سال 2012 بود که تهران هدف تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته بود و تا زمان مشخص شدن وضعیت بیمه محموله و مسائل بانکی، واردات نفت ژاپن از ایران به مدت کوتاهی متوقف شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала