ماهان ایر از سوی آلمان تحریم شده است؟

اشتراک
شرکت هواپیمایی ماهان ایر از سال 2019 میلادی دیگر قادر نخواهد بود از فرودگاه‌های آلمان استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « دویچه وله»، در دولت آلمان تأکید شد که در رابطه با قضیه ماهان ایر موضع ارتباطی با تحریم ها علیه ایران ندارد و این یک اقدام مشخص علیه یک شرکت مشخص است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیز در توضیح اعلام کرد که هیچگونه گزارشی از سوی مراجع رسمی دولت آلمان در رابطه با تحریم شرکت‌ هواپیمایی ماهان دریافت نشده است و هیچ یک از مسئولان این کشور نیز در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته‌اند.

این تصمیم که قرار است از سال 2019 میلادی اعمال شود، درحالی که هنوز توسط هیچ یک از مقامات رسمی دولت آلمان تایید نشده و زمان دقیقی نیز برای اجرای آن اعلام نکرده‌اند.

ایرلاین ماهان ایر یکی از فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است که شش پرواز در هفته از تهران به آلمان داشته که از این تعداد، چهار پرواز در هفته به شهر دوسلدولف و دو پرواز در هفته نیز به مونیخ آلمان انجام می‌شود.

گزارش شده است که  دولت آلمان به دلیل تشکیک در رابطه سازمان‌های اطلاعاتی ایران با حملات تروریستی در اروپا، پرواز هواپیمایی ماهان به آلمان را متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که سال‌هاست مقامات ایالات متحده ماهان ایر را متهم کرده‌اند که از پروازهای خود برای موارد نظامی استفاده می‌کند.

بازداشت مشاور ارتش آلمان به ظن جاسوسی برای ایران - اسپوتنیک ایران
بازداشت مشاور ارتش آلمان به ظن جاسوسی برای ایران

همچنین گزارش شده که روابط تنگاتنگ ماهان‌ایر با نهادهای نظامی ایران باعث شده که دولت آلمان به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه این شرکت هواپیمایی باشد.

دولت آلمان به دلیل نگرانی‌های امنیتی و جاسوسی مجوز پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ایر را لغو کرد. دلیل این تصمیم ظن سوءاستفاده از هواپیماهای این شرکت برای مقاصد نظامی توسط سپاه پاسداران عنوان شده است.

به نوشته رویترز یک مقام ارشد دولت آلمان دلیل لغو مجوز پرواز را انجام فعالیت‌های تروریستی عنوان کرده است. چند کشور عضو اتحادیه اروپا ایران را به جاسوسی یا برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در اروپا متهم کرده‌اند.

مقام ارشد دولت آلمان تأکید کرده است که لغو مجوز پروازهای ماهان به آلمان به معنای اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران نیست. 

روزنامه آلمانی «زود دویچه»، شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) و شبکه رادیو تلویزیون غرب آلمان (WDR)، نوشته بودند که اداره فدرال خطوط هوایی آلمان به زودی مجوز پرواز ماهان ایر به آلمان را لغو می‌کند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی  روزنامه آلمانی «بیلد» گزارش داد دولت آلمان در نظر دارد جلوی فرود خطوط هوایی تروریستی ملاها، در آلمان را لغو کند. اما شرکت هوایی ماهان در پاسخ اعلام کرد که این اخبار واقعی نیستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала