گزارش و تحلیل

در پنتاگون کسانی نشسته اند که درسشان را خوب خوانده اند

© Photo / Chairman of the Joint Chiefs of Staffدر پنتاگون کسانی نشسته اند که درسشان را خوب خوانده اند
در پنتاگون کسانی نشسته اند که درسشان را خوب خوانده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک

در پاسخ برخی مسولین سیاسی جمهوری اسلامی ترجیح دادند در مورد این خبر که صحت و سقم آن معلوم نیست واکنش نشان ندهند و به قول معروف ترجیح دادند بگویند جواب ابلهان خاموشی است.

از سوی دیگر دکتر محمد جواد ظریف این تفکر آقای بولتون را تفکر گاوچرانی دانست که سالهاست فکر می کند با قلدری می تواند نظر آمریکا را بر دیگران تحمیل کند.

دکتر امیر محبیان استاد دانشگاه و از سیاستمداران برجسته ای که نظرش در میان طیف های مختلف سیاسی مقامات ایرانی بسیار مورد قبول است در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اظهار داشت:"اقدام عليه ايران اقدامي پيچيده است كه حوزه هاي بسياري را درگير خود خواهد كرد".

وی افزود:"شرايط آمريكا در حال حاضر به گونه اي نيست كه مايل باشد درگير نبردي با عواقب و بالاتر از همه هزينه هاي نامعلوم شود."

دکتر محبیان گفت:"هر چند ظاهرا اكنون عربستان در كنار آمريكا و اسراييل بر آتش فشار برايران مي دمند اما آنها هم مايل نيستند منطقه وارد شعله هايي برافروخته شود كه كنترل آن در دست هيچكس نيست."

به گفته این استاد دانشگاه: "واكنش رهبران ايران و عمق و شدت واكنش آنها اصلا قابل محاسبه نيست. اروپايي ها در درگيري با ايران، همسو با راديكال ها فكر نمي كنند. آشوب در خاورميانه و آتش روي چاه هاي منطقه همه را نگران مي كند. فراتر از همه روانشناسي ترامپ نشان مي دهد او در پي نفع و گريزان از هزينه است. شعارهاي تند و فشارهاي او با هدف معامله صورت مي گيرد و نه جنگ".

در پایان دکتر محبیان اظهار داشت:" امثال بولتون با اين اقدامات قصد دارند قيمت خود را نزد لابي هاي اسراييل و عرب بالا ببرند. در پنتاگون كساني نشسته اند كه درسشان را خوب خوانده اند و معناي ورود به جنگي با نتيجه نامعلوم را مي دانند".


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала