شبیه سازی پل خواجوی در مالزی +عکس

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehشبیه سازی پل خواجوی در مالزی +عکس
شبیه سازی پل خواجوی در مالزی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"پل خواجوی اصفهان" این بار در کشور "مالزی"!

به گزارش اسپوتنیک، پلی در کشور "مالزی" در شهر "پوتراجایا" به نام "پوترا" ساخته شده است که سبک معماری آن سبک پل "خواجوی اصفهان" یعنی معماری ایرانی اسلامی می باشد. گفته شده است که طول این پل ۴۳۵ متر است و بلوار "پوترا" را به میدان "پوترا" را متصل می کند.

جنس این پل از بتن می باشد و گفته شده است که مکان محبوب و مناسبی برای عکاسی زوج های جوان است.
این پل که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است، نسبت به پل "خواجوی اصفهان" مدرنیزه شده است و می توان بر روی آن علاوه بر پیاده روی با خودرو و مونوریل نیز تردد کرد. این سازه دو طبقه دارد و سطح بالای آن خیابان و محل عابر پیاده و سطح زیرین آن متعلق به مونوریل است.
گفته شده است که دولت "مالزی" از "ایران" برای ساخت این پل که به سبک ایرانی اسلامی است اجازه خواسته بود و "ایران" نیز موافقت کرد تا ۲۵ درصد پل "پوترا" شبیه به پل "خواجو" باشد. بنابراین این پل علاوه بر شباهت های زیادی که به پل "خواجو" دارد اما تفاوت های بسیاری در تعداد طاق ها، فاصله طاق ها، طول پل و غیره دارد.
بسیاری از کاربران معماری پل "پوترا" را تحسین کرده و به سبک معماری ایرانی اسلامی بسیار افتخار کردند.
برای بسیاری از کاربران حجم زیاد آب در زیر پل "پوترا"، بسیار جالب توجه بوده است و آن را با پل "خواجوی اصفهان" مقایسه کردند. به گفته بسیاری از کاربران آب "زاینده رود" زیر "پل خواجو" باید دوباره به حالت اول برگردد تا "پل خواجو" صفا و جذابیت قدیم خود را باز یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала