خطر کم خوابی و سبک خوابی

© Fotolia / ComZealدختر در خواب
دختر در خواب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا انسان به آترواسکلروز مبتلا می شود و ساده ترین راه درمان آن چیست؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده در مرکز ملی تحقیقات قلب-عروق اسپانیا، محققان به این نتیجه رسیده اند که کم خوابی و سبک خوابی خطر رشد آترواسکلروز را افزایش می دهد.

والنتین فوستر رئیس انستیتوی قلب-عروق مرکز پزشکی «مانت ساینا» (کوه سینا)از اهمیت این تحقیق تعریف کرد. در این تحقیق 3974 نفر شرکت کردند که دو سوم آنها مرد بودند. هیچ یک از شرکت کنندگان هیچگونه بیماری قلبی نداشت.

مرگ آورترین بیماری عفونی در جهان کدام است؟ - اسپوتنیک ایران
مرگ آورترین بیماری عفونی در جهان کدام است؟

فوستر در ادامه توضیح داد:«بیماران خودشان در باره میزان خواب تعریف نکردند. خواب آنها با کمک  دستگاه های الکترونی اندازه گیری شد که بطور دقیق حرکت در خواب و عمق خواب تعیین می شد. افرادی در این آزمایش شرکت کردند که خود را سالم می پنداشتند. ما به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر میزان خواب (بیش از 6 ساعت)، کیفیت خواب از اهمیت زیادی برخوردار است.

احتمال ابتلا به آترزواسکلروز در افرادی که کمتر از 6 ساعت خوابیده بودند 27 درصد بیش از افرادی بود 7 تا 8 ساعت خوابیده بودند. در افرادی که کیفیت خواب آنها بد بود این خطر 34 درصد بیش از افراد با خواب خوب بود.

خوزه اوردوواس محقق مرکز  CNIC اسپانیا در این خصوص گفت:«دو کار را هر روز انجام می دهیم — خوردن و خوابیدن. ما از ارتباط بین تغذیه خوب و سلامت قلب آگاهیم ولی اطلاعات ما در باره ارتباط خواب خوب و بیماری های قلبی ناچیز است. این اولین تحقیق از این نوع بود که نشان داد خواب نه فقط با کار قلب، بلکه احتمال رشد آترواسکلروز در سراسر بدن مرتبط است.

بعضی ها قبل از خواب زیاد قهوه می نوشند و افرادی در حالت اضطراب به  خواب می روند. عوامل شخصی زیاد هستند. افراد باید به این موضوع فکر کنند که آیا می توانند تغییری در این وضع بدهند. من مصرف قرص خواب آور را پیشنهاد نمی کنم، ممکن است تأثیر قرص ها را بدتر از بیخوابی باشد. مهمترین وظیفه متخصصان قلب، جلوگیری از بیماری است که باید در همان اولین مرحله تشخیص و برطرف شود. بدین منظور مانند نمونه «خواب» باید ابتدا مشخص شود سلامتی یعنی چه؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала