تهدید شرکت های آلمانی

© Sputnikآلمان
آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آمریکا شرکت های آلمانی را تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «اشپیگل»، سیاستمداران آلمانی از سفیر آمریکا به دلیل تهدید شرکت های آلمانی انتقاد کردند.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، شرکت های آلمانی شرکت کننده در پروژه ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» را تهدید کرد.

نشریه «بیلد»، اعلام داشت که گرنل، نامه هایی برای چند شرکت آلمانی حاوی تهدید به وضع تحریم ها علیه آن ها از سوی آمریکا به دلیل حمایت از «جریان شمالی-2»ارسال کرد.

حمایت کمیسیون اروپا از جریان شمالی-2 راه خروج طرفین از قفس است - اسپوتنیک ایران
حمایت کمیسیون اروپا از "جریان شمالی-2" راه خروج طرفین از قفس است

در عین حال، سخنگوی سفارت اعلام داشت که نامه سفیر را باید نه به عنوان «تهدید»، بلکه «نمایش روشن سیاست ایالات متحده» تلقی نمود.

مطابق با اطلاعات نشریه، « د مازی»معاون رئیس فراکسیون «چپ ها» در بوندستاگ اعلام کرد:«آشکارا، سفیر آمریکا گویا احساس می کند که فرستاده امپراطوری از واشنگتن در آلمان است. تحریم های فرامرزی آمریکا در رابطه با شرکت های آلمانی در تضاد با موازین بین المللی قرار دارد. آیا آقای گرنل می داند که دوران فعالیت کمیسرهای عالی در آلمان بسر رسیده است؟»

به نوشته مجله نامبرده، وزارت امور خارجه و فدرال آلمان در روز دوشنبه 14 ماه ژانویه  قصد دارند به بحث در باره این موضوع بپردازند که آیا باید نسبت به این اقدام گرنل و تحریکات جدید از سوی وی پاسخ بدهند و اگر باید پاسخی داده شود، واکنش چگونه باید باشد.

شرکت هایی که این نامه را دریافت کردند به وزارت امورخارجه آلمان رجوع کردند تا بدانند چه واکنشی باید نسبت به این نوع تهدیدات نشان بدهند.  در وزارت امور خارجه آلمان این نامه ها را نوعی اقدام تحریک آمیز نامیدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала