سقوط موشک نزدیک سفارت آمریکا و طرح حمله به ایران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر قصد آمریکا برای طراحی حمله به ایران
قصد آمریکا برای طراحی حمله به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون برای طراحی چندین گزینه حمله نظامی به ایران موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال» جان بولتون برای طراحی چندین گزینه حمله نظامی به ایران موافقت کرده است که وزارت دفاع آمریکا باید به بررسی آن بپردازد.

به نوشته روزنامه نامبرده، اوایل ماه سپتامبر 2018 چند خمپاره و موشک به محله دیپلماتیک در بغداد شلیک شد. وقوع انفجارهایی در نزدیکی سفارت آمریکا بار دیگر گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران را هدف اتهام قرار داد.

از اینرو، جان بولتن، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا خوستار واکنش کوبنده آمریکا به این حمله شد. او در جریان رایزنی‌های خود برای تحقق هدف مدنظرش از پنتاگون خواست تا گزینه‌های نظامی حمله به ایران را تهیه و ارائه دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در جریان این موضوع بوده است.  گرت مارکز، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که هدف این شورا طراحی مجموعه سیاستی هماهنگ و ارائه گزینه‌های مختلف برای تعیین واکنش مناسب در برابر رفتارهایی است که با آمریکا می‌شود.

آقای بولتون متعهد شده تا مجموعه‌ای از گزینه‌های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی را در مورد ایران به رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کند. وی تاکید کرد که در مواجهه با اقدام ایران برای تولید سلاح‌های هسته‌ای تمامی گزینه‌های عملی آمریکا با هماهنگی اسرائیل باید دم دست باشد.تنها راه متوقف کردن اقدامات حکومت ایران، بمباران این کشور است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала