اهداف نشست لهستان برای ایران روشن است

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به برجام متعهد است و به جامعه جهانی نشان داده است که به تعهدات همه جانبه خود پایبند می ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « ایسنا»، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا ایران اطلاعی از محتوای دعوتنامه‌های نشست ورشو و اینکه برای چه کشورهایی ارسال شده، دارد یا خیر، گفت:« ما اطلاعات کاملی در مورد این نشست در لهستان از طرق مختلف دریافت کرده‌ایم. در مورد اهداف و اقداماتی که برخی کشورها علاقمند هستند در این نشست دنبال کنند اطلاع داریم.

انتشار شایعاتی درباره خروج ایران از برجام و استعفای ظریف - اسپوتنیک ایران
انتشار شایعاتی درباره خروج ایران از برجام و استعفای ظریف

ما در حال برقراری تماس‌هایی هستیم و بعد از تکمیل این تماس‌ها و همه آنچه که باید در این زمینه داشته باشیم در آینده نزدیک در این ارتباط با مردم بیشتر صحبت می‌کنیم».

بهرام قاسمی در ادامه سخنان خود به موضوع برجام پرداخت و گفت:« ما تاکنون به برجام متعهد بوده‌ایم. به تمام تعهدات خود پایبند بوده‌ایم و به جامعه جهانی نیز نشان داده‌ایم که به تعهدات خود پایبند هستیم و اینکه در آینده نسبت به این موضوع چه تصمیمی می‌گیریم بحثی است مربوط به آینده و همچنین به عملکرد و نقش طرف‌های مقابل ما در برجام نیز بستگی دارد و باید ببینیم که آنها به تعهدات خود عمل می‌کنند یا نه؟

برجام یک بحث کلان است و تصمیمات مربوط به آن از سوی هیات عالی نظارت بر اجرای برجام اخذ می‌شود و وزارت خارجه به صورت مرتب تحولات در این زمینه را رصد می‌کند و در اختیار هیات عالی قرار می‌گیرد و هر زمانی که نیاز به اخذ تصمیم باشد این هیات تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند».

دیپلمات ایرانی در ارتباط با اخبار منتشره مبنی بر اینکه یکی از افسران ارشد ناجا در فرودگاه مالزی بازداشت شده است، گفت:«این خبر کذب است و به نظر می‌رسد که این خبر در ادامه تلاش برای تخریب وجهه نهادها، مقامات و شخصیت‌های ایرانی منتشر شده است و در واقع می‌توان گفت، در راستای جنگ روانی که علیه ایران وجود دارد سردار درویش، رئیس صندوق بنیاد تعاون نیروی انتظامی که در مورد ایشان شایعه کردند که در مالزی با یک سری اقلام غیرقانونی دستگیر شده است سفری به مالزی نداشته است و این یک دروغ آشکار است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала