دولت ترامپ رکوردار تعطیلی دولت در آمریکا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر دولت ترامپ رکوردار تعطیلی دولت در آمریکا
دولت ترامپ رکوردار تعطیلی دولت در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت دونالد ترامپ امروز وارد بیست و دومین روز تعطیلی خود و رکوردار تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، تعطیلی دولت آمریکا به طولانی ترین تعطیلی در تاریخ این کشور تبدیل شد. تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد بیست و دومین روز خود شد. پیش از این در دوره بیل کلینتون به مدت 21 روز از تازیخ 16 دسامبر 1995 تا 5 ژانویه 1996 دولت آمریکا به تعطیلی کشیده شد و 800 هزار کارمند فدرال دولت را بدون حقوق و دستمزد گذاشته است.

آمریکا - اسپوتنیک ایران
تعطیلی دولت آمریکا ادامه دارد
بخشی از دولت فدرال از تاریخ 22 دسامبر به دلیل کمبود بودجه به تعطیلی کشیده شدند. به طور کلی تنها یک چهارم وزارتخانه ها تحت تاثیر این تعطیلی قرار می گیرند که وزارت خارجه، وزارت کشور، وزارت دادگستری و بخشی از کارکنان کاخ سفید را شامل می شود.

اصرار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای احداث یک دیوار حائل در مرز مکزیک و امتناع نماینده‌های دموکرات کنگره از موافقت با آن واشنگتن را فلج کرده است. ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود پول ساخت دیوار را از مکزیکی‌ها خواهد گرفت اکنون خواستار تأمین بودجه آن از سوی کنگره شده است. او به تلافی عدم همراهی نهاد قانونگذار آمریکا از امضای بودجه وزارتخانه‌های دولتی خودداری کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرد که به این دلیل که کنگره این کشور با تصویب این بودجه موافق نمی کند، او می تواند وضعیت اضطرار ملی اعلام کند. اما پس از آن گفت که این اقدام را صورت نمی دهد به دلیل که معتقد است که کنگره با درخواست او موافق می کند.

ترامپ مدعی شده مهاجران غیرقانونی که از نقاط مرزی وارد آمریکا می‌شوند عامل افزایش میزان جرم در این کشور هستند. این در حالی است که مطالعات علمی نشان می‌دهند مهاجران غیرقانونی عموماً نسبت به افرادی که در آمریکا زاده می‌شوند جرائم کمتری مرتکب می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала