مقامات ایران شایعه خروج از برجام را رد کردند

© AP Photo / Carlos Barriaمقامات ایران شایعه خروج از برجام را رد کردند
مقامات ایران شایعه خروج از برجام را رد کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، اخبار و شایعات مبنی بر خروج قریب الوقوع ایران از برجام و استعفای ظریف را رد کرد.

به گزارش اسپوتینک به نقل از رسانه های ایران، محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اخبار و شایعاتی را که در خبرگزاری های محلی منتشر شده مبنی بر خروج قریب الوقوع ایران از برجام و استعفای ظریف را رد کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد در روز جمعه به نقل از او گفت: «خبرهای مربوط به استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و خروج قریب الوقوع خروج تهران از قرارداد هسته ای، هیچ پایه ای ندارد.

وی افزود: "هدف از چنین گزارش هایی، اطلاعات غلط عمدی است که منافع ملی کشور را به خطر می اندازد."

به گفته وی، رسانه ها باید مراقب باشند و از انتشار اخبار مشکوک خودداری کنند، تا به تریبونی برای دشمنان داخلی و خارجی ایران بدل نشوند.

در 9 ژانویه، تعدادی از نشریات اینترنتی ایران گزارش دادند که مقامات تهران تصمیم گرفتند تا از معاهده هسته ای خارج شوند و از استعفای ظریف خبر دادند.

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала