واکنش اسرائیل به تحریم های جدید علیه ایران

CC0 / Pixabay / واکنش اسرائیل به تحریم های جدید علیه ایران
واکنش اسرائیل به تحریم های جدید علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه اسرائیل از تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز ، وزارت خارجه اسرائیل چهارشنبه بعد از ظهر در واکنشی نادر درباره سیاست‌های اتحادیه اروپا، از اقدام ضد ایرانی روز گذشته این اتحادیه حمایت کرد.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وزارت خارجه اسرائیل در توییتی در این زمینه نوشت: «این اولین گام مهم اتحادیه اروپا در مقابله با تهاجم ایران است. اعمال تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران امیدواری‌ها در زمینه افزایش شمار کشورهایی که مشتاق اتخاذ موضعی فعال، آشکار و ایستادگی برابر تروریسم جهانی ایران هستند را ایجاد می‌کند».
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا روز گذشته ایران را به کشتن دو مخالف جمهوری اسلامی در سال‌های 2015 و 2017 در هلند متهم کرد. ایران این ادعاها را به شدت تکذیب کرده است.
وزیر خارجه دانمارک نیز روز سه شنبه از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در ارتباط با ادعای دست داشتن ایران در اقدامات خرابکارانه در پاریس و کپنهاگ خبر داده بود. 
ظریف: منافقین و قاتلان ایرانی در اروپا پناه گرفته اند - اسپوتنیک ایران
ظریف: منافقین و قاتلان ایرانی در اروپا پناه گرفته اند
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعاها و اقدام‌های اخیر کشورهای اروپایی در توییتی نوشت که اتهام‌پراکنی علیه ایران،کشورهای اروپایی را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.
یادآور می شود شورای اتحادیه اروپا در پاسخ به عملیات چندی پیش در خاک اروپا ، دوشهروند و وزارت اطلاعات ایران را در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار داد.
شورای اتحادیه اروپا علاوه بر این اعتبار تحریم های علیه افراد، گروه ها و ساختارهای گنجانده شده در فهرست خود را پس از شش ماه تجدید نظر تمدید نمود. اکنون این فهرست متشکل از 15 شخصیت حقیقی و 21 گروه و ساختار است.
نهاد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نوامبر سال 2018 در مذاکرات بروکسل در رابطه با جنجال بپا شده در دانمارک با بررسی مسئله گسترش فهرست تحریم ها علیه ایران موافقت کرده بود.
پیشتر دانمارک در رابطه با گزارش های منتشره درباره فعالیت غیر قانونی سرویس های اطلاعاتی ایران در این کشور سفیر خود را از تهران فرا خوانده بود. سازمان اطلاعات دانمارک اعلام کرد سرویس های اطلاعاتی ایران در حال تدارک ترور مهاجران ایرانی در خاک دانمارک بودند اما تهران این اتهامات را رد کرد. وزارت خارجه ایران سفیر دانمارک را احضار کرده و در رابطه با بیانات منتشره درباره فعالیت سرویس های اطلاعاتی ایران اعتراض نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала