آغاز رزمایش نیروی هوایی ارتش ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آغاز هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت ارتش ایران
آغاز هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت ارتش ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش ایران با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش این کشور آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، صبح امرزو هشمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش ایران با محوریت پایگاه هوایی "شهید بابایی" اصفهان و با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش این کشور آغاز شد.

سپاه پاسداران ایران - اسپوتنیک ایران
موفقیت رزمایش سپاه در منطقه عمومی خلیج فارس
امیر خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: گسترش انواع هواپیماهای شکاری، بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین از روزها قبل از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید بابایی اصفهان انجام شده است.

وی افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو 24 و اف 4، اف 4، اف 7، میگ 29، اف 14، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c130 به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشکهای نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.

سخنگوی این رزمایش گفت:  انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب، با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقایافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است.

امیر علیرضا انگیزه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال امنیت پایدار در منطقه است و افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا از دیگر نقاط قوت این رزمایش است که بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала