تلاش ناموفق آمریکا برای وادار کردن ترکیه به لغو خرید اس-400

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش ناموفق آمریکا برای وادار کردن ترکیه به لغو خرید اس-400
تلاش ناموفق آمریکا برای وادار کردن ترکیه به لغو خرید اس-400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش واشنگتن برای متقاعد کردن آنکارا به لغو خرید سیستم پدافند هوایی اس-400 روسیه ناکام مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ینی شفق، ایالات متحده به ترکیه به جای خرید اس-400 روسی، پیشنهاد خرید سیستم های ضد موشکی پاتریوت داد که شامل هیچ گونه اطلاعاتی در مورد فن آوری ها یا تخفیف ها نبود.

ایالات متحده امریکا از ترکیه خواسته است تا قرارداد خرید سیستم دفاع موشکی روسیه را لغو کند و در عوض ایالات متحده امریکا، سیستم های دفاع هوایی "پاتریوت" را به ترکیه ارائه خواهد داد.
گفته می شود که نمایندگان هیئت امریکایی که در تاریخ 3 ژانویه به آنکارا وارد شدند، با وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ترکیه شرایط را مطرح کردند و خواستار لغو سفارش اس-400 شدند. به این ترتیب، واشنگتن آخرین تلاش را برای جلوگیری از تحویل دفاع هوایی روسی به ترکیه انجام داد.

از دیگر سو آمریکایی‌ها حاضر نیستند به هیچ وجه در فروش سیستم پاتریوت به ترکیه تخفیف بدهند و بدتر از این شرط نهایی پنتاگون است که اعلام کرده سیستم دفاع موشکی پاتریوت تنها در صورتی وارد ترکیه می‌شوند که آنکارا از خرید سامانه اس-400 روسیه صرفنظر کند.
این در حالی است که مقامات ترکیه به صراحت اعلام کرده‌اند٬ قصد ندارند معامله خرید سیستم راکتی اس-400 روسیه را بر هم بزنند.
در ماه نوامبر سال 2016 میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه روسیه و ترکیه مذاکراتی را برای خرید سیستم راکتی اس-400 آغاز کرده‌اند. روسیه در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی تأیید کرد که این قرارداد امضا شده و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که پیش‌پرداخت این قرارداد انجام گرفته است.
در دسامبر سال 2018، جیم اینهاف، رئیس جدید کمیته مجلس سنای ایالات متحده در نیروهای مسلح، اعلام کرد که ترکیه باید خرید اس-400 را لغو کند تا عضو مشارکتی در ساخت اف-35 باقی بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала