رونمایی از نوع چینی "مادر همه بمب ها"

© REUTERS / U.S. Air Force photoرونمایی از نوع چینی "مادر همه بمب ها"
رونمایی از نوع چینی مادر همه بمب ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت صنعتی دولتی NORINCO چین برای نخستین بار عکس های نوع چینی"مادر همه بمب ها" و آزمایشات آنرا به معرض نمایش گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "گلوبال تایمز" ، خاطرنشان می شود این بمب هوایی از لحاظ قدرت و نیروی تخریبی فقط از بمب هسته ای ضعیف تر است.
گلوبال تایمز می نویسد شرکت NORINCO امکانات بمب خود را مورد آزمایش قرار داده، آنرا از بمب افکن H-6K پرتاب کرده و انفجار عظیمی رخ داده است. محل آزمایشات ذکر نمی شود.
وزن مادر چینی همه بمب ها چند تن است و بمب افکن به این خاطر هر بار فقط یک عدد از این بمب ها را می تواند حمل کند. به عقیده تحلیل گران طول بمب چینی 6 ـ 5 متر است. کارشناسان همچنین خاطرنشان می سازند که به احتمال زیاد بمب چینی کوچک تر از بمب امریکایی ساخته شده تا بمب افکن H-6K بتواند آنرا بلند کند.
برخی از کارشناسان احتمال می دهند این بمب گرما فشاری باشد.
سلاح عظیم انفجار هوایی جی‌بی‌یو-۴۳/بی (GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast) معروف به مادر همه بمب‌ها (MOAB)، بمب قدرتمندی است که توسط ارتش آمریکا ساخته شد و در سال 2003 آزمایش گردید. در زمان ساخت، این بمب به عنوان قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای که تا به آن زمان ساخته شده‌ بود، معروف شده‌ بود. امریکاییان در سال 2017 پس از حمله به مواضع داعش (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) در افغانستان عکس ها و تصاویر مربوط به استفاده از این بمب را منتشر کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала