اولین عکس های چینی ماه+عکس

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر کره ماه
کره ماه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاوشگر چینی با فرود بر «نیمه پنهان ماه» اولین عکس ها را مخابره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان اس ای» اداره فضایی ملی چین، سوم ماه ژانویه 2019، برای اولین بار، انسان توانست از نزدیک «نیمه پنهان ماه» را ببیند. کاوشگر چینی «چانگه-4» با موفقیت توانست عکس هایی از آن طرف ماه به زمین مخابره کند.

به گزارش اداره فضایی ملی چین، این عکس ها در سایت اداره فضایی منتشر شدند. به گزارش اداره نامبرده، کاوشگر پس از فرود، آنتن ها را باز کرد و کار عکسبرداری آغاز شد.

در ساعت 11.40 دقیقه به وقت پکن یکی از دوربین ها اولین عکس از «نیمه پنهان ماه» را به زمین مخابره کرد. کاوشگر چینی 3 ماه ژانویه در ساعت 10.26 به وقت پکن فرود آمد.  مشخصات محل فرود آن 177,6 درجه طول شرقی و 45,5 عرض جنوبی در دهانه «کارمان» اعلام شده است. در زمان فرود نیز چند عکس گرفته شده است.

به گفته اداره فضایی ملی چین، وظیفه کاوشگر که توسط انسان ساخته شده است انجام اولین فرود در «نیمه پنهان ماه» و برقراری ارتباط با زمین بود. از اینرو با فرود این کاوشگر در محل مورد نظر فصل جدیدی در انجام تحقیقات قمر طبیعی زمین گشوده شد.

این فرود اهمیت زیادی دارد، زیرا دانشمندان معتقد هستند که «نیمه پنهان ماه» باستانی تر است و محل فرود «چان'ه-4» برای مطالعه تاریخ اولیه موجودیت ماه و کل سیستم خورشیدی، مهم و از چشم انداز خوبی برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала