مرگبارترین توپ دریایی ایران آماده مقابله با موشک‌های کروز +عکس

© AP Photo / Mahdi Marizadمرگبارترین توپ دریایی ایران آماده مقابله با موشک‌های کروز +عکس
مرگبارترین توپ دریایی ایران آماده مقابله با موشک‌های کروز +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توپ دریایی فجر 27 ، مرگبارترین توپ دریایی ایران است که می تواند با موشک های کروز مقابله کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، توپ ۷۶ میلیمتری تمام خودکار فجر ۲۷ شاید مهمترین توپ کالیبر بالای در حال خدمت در ایران باشد که توسط متخصصان داخلی و با الگو برداری از توپ‌های ۷۶ میلیمتری اوتومرلا ساخت ایتالیا موجود در ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش و با تلاشی ۶ ساله ساخته شده است.
نرخ آتش ۱۲۰ گلوله در دقیقه و بیشینه برد ۱۷ کیلومتر، برد ۱۲ کیلومتر بر ضد اهداف سطحی و ۷ کیلومتر بر ضد اهداف هوایی از جمله قابلیت‌های فجر ۲۷ است و جالب است که بدانید این توپ مدرن و کارآمد، هم اکنون در کشور‌های مختلف دنیا از جمله آمریکا نیز استفاده می‌شود و متخصصان ایرانی بدون هیچ‌گونه کمک و در اوج تحریم، برای شناور‌های مختلف کشورمان این توپ را طراحی و ساختند.

فجر ۲۷ با برخورداری از فناور‌های پیشرفته دارای ۳۰ مجموعه مکانیکی و ۲۲ هزار قطعه و زمان آماده سازی ۴ ثانیه و توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی با هدایت خودکار، توسط سامانه راداری است که سامانه هدفگیری اپتیکی نیز برای این توپ در ناو شهید نقدی مشاهده شده که درصورت وجود فضای مغشوش جنگ الکترونیک، بسیار مفید است.

سرعت عمل و نواخت تیر این توپ به نسبت کالیبر آن بسیار مناسب بوده و پدافند مناسبی را برای برد‌های زیر ۱۰ کیلومتر برقرار می‌کند و اهداف هوایی تا ارتفاع ۲۳۰۰۰ پا معادل حدود ۷۰۰۰ متر در تیررس این توپ پیشرفته هستند.
در جریان نمایشگاهی که اخیراً از دستاورد‌های ارتش برگزار شده از فیوز‌های مجاورتی برای توپ‌های ۷۶ میلی متری رونمایی شد. این فیوز‌ها در حقیقت نوعی رادار یا حسگر بسیار کوچک هستند که بر سر گلوله‌های مورد نظر نصب می‌شوند و بعد از شلیک شروع به فعالیت می‌کنند. شعاع ارسال امواج برای این حسگر‌ها ۴ متر بوده و در باند وی اچ اف است.

در این شرایط لازم نیست که به هدفی مثل یک هواپیما یا موشک کروز اصابت مستقیم صورت بگیرد و حتی رسیدن به نزدیکی آن نیز کفایت می‌کند. با رسیدن به فاصله مورد نظر فرمان انفجار صادر شده و گلوله مورد نظر منهدم شده و موج انفجار و ترکش‌های آن به سمت هدف رها می‌شود. این فیوز شانس درگیری موفق با اهدافی مثل موشک‌های کروز و جنگنده‌های با سرعت بالا را شدیداً افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала