اخطار وزارت خارجه آمریکا به آمریکایی ها

© Sputnikوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا در باره سفر به چین به شهروندان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»،وزارت خارجه آمریکا در باره خطرات سفر به چین به شهروندان آمریکایی هشدار داد. بنا به ارزیابی وزارتخانه، مقامات چین می توانند مانع از خروج آمریکایی ها از چین بشوند.

وزارت خارجه آمریکا این موضوع را از طریق سایت رسمی خود به اطلاع شهروندان آمریکا رساند. در سند مذکور آمده است که ممنوعیت خروج از چین ممکن است طی چند سال اجرایی شود. پکن به عقیده دیپلمات های آمریکایی ممکن است اجازه خروج شهروندان آمریکا از کشور را ندهد تا بدین ترتیب به اهداف خود دست یابد. علاوه بر آن کشور چین تابعیت دوگانه را قبول ندارد.

در این میان،تیم کوک رئیس شرکت «اپل» حتی پس از بازداشت منگ وانجو مدیر مالی «هواوی» به درخواست آمریکا در کانادا، از رفتن به چین ترسی به دل راه نمی دهد. وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» گفت:« من در ماه اکتبر سفری به چین داشتم و قصد دارم در آینده نزدیک دوباره به آنجا سفر کنم».

اوایل دسامبر سال 2018  منگ وانجو مدیر مالی «هواوی» در وانکوور کانادا به درخواست آمریکا  بازداشت شد و به قید 7 میلیون دلار ضمانت آزاد گشت. پس از این قضیه، مقامات چین مانع از خروج  چند شهروند کانادا از کشور شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала