آیا سیاست ایران در قبال اسرائیل تغییر کرده است؟

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها و اسرائیلی ها تلاش می کنند درگیری و تنش بین کشورهای اسلامی را افزایش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام نمود که  سیاست ایران در قبال اسرائیل غیرقابل تغییر است.

وی اظهار داشت:« اسرائیل و آمریکا در تماس با کشورهای عربی و اسلامی تلاش کرده اند که ضمن ایجاد اختلاف و درگیری بین کشورهای اسلامی و تضعیف جایگاه جهان اسلام، توجه آنها را از موضوع فلسطین دور کنند و آرمان فلسطین را از اولویت اول کشورهای اسلامی خارج کنند.

البته هیچ اشغالگر و متجاوزی در طول تاریخ نتواسته به اهداف نامشروع خود دست پیدا کند. همان طور که اشاره شد در طی سال های اخیر آمریکایی ها و اسرائیلی ها با ایجاد برخی از بحران ها تلاش کرده اند که درگیری و تنش بین کشورهای اسلامی را افزایش دهند و جهان اسلام را مشغول به خود کنند که نمونه این موضوع، تحولات و درگیری هایی است که در کشورهایی همچون لیبی، سوریه و یمن شاهد آن بوده ایم.

کشورهایی که عمدتا طی دهه های گذشته از آنها به عنوان جبهه مقاومت و پایداری برابر اسرائیل یاد می شد ولی اکنون همین کشورها بر اساس سیاست های زیرکانه دشمنان جهان اسلام با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند. چنان که در نتیجه این سیاست ها در حال حاضر شاهد وجود نزاع داخلی و عدم توسعه یافتگی اجتماعی و اقتصادی در جهان اسلام هستیم.

امیدواریم با ایجاد وحدت در جهان اسلام و هم زیستی مسالمت آمیز کشورهای منطقه با یکدیگر این زمینه فراهم شود که بار دیگر شاهد موضعی واحد از سوی کشورهای اسلامی نسبت به این قضیه باشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала