ضربه ای دیگر به سازمان امنیت داخلی اسرائیل

© AP Photo / Dan Balilty, Poolنتانیاهو
نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران دستور محرمانه نخست وزیر اسرائیل را فاش ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، وزارت اطلاعات با فاش کردن دستور محرمانه نتانیاهو به Shin Bet، عملا ضربه جدیدی به سازمان امنیت داخلی اسرائیل وارد کرده است.

ماجرا از این قرار است که روز 28 ژوئن 2018 رسانه‌های اسرائیلی از یک اتفاق مهم پرده برداشتند.

دستگیری 10 جاسوس در نهادهای ایران - اسپوتنیک ایران
بازداشت 10 جاسوس در نهادهای ایران

در «جروزالم پست»خبری منتشر شده بود دال براینکه، وزیر اسبق کابینه اسرائیل به جرم جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی ایران بازداشت شد».

در اطلاعیه‌ شین بتShin Bet — که سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل است، صراحتا اعلام شده است که، گونن سگو وزیر اسبق انرژی اسرائیل توسط اطلاعات ایران استخدام و یکی از مأمورین اطلاعاتی آنها شده بود.این سازمان، با اعلام اینکه اولین تماس سگو با ایران در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده است، جرائم این وزیر اسبق اسرائیلی را به سه دسته تقسیم می‌کند: — انتقال اطلاعات بخش انرژی اسرائیل به ایران، انتقال اطلاعات مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های حساس به ایران، انتقال اطلاعات هویت مقامات شاغل در سازمان‌های امنیتی و سیاسی اسرائیل به ایران.

پس از مدتی، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران موضوع جاسوسی سِگو برای ایران را تایید کرد. او بدون نام بردن از گونن سگو، گفته بود: «چندی پیش شنیدید که از یکی از سرویس‌های اطلاعاتی قدر و از یکی از کشورهای متخاصم، یک فرد عضو کابینه را در اختیار گرفته بودیم».

شبکه 10 اسرائیل اعلام کرده که، گونن سگو به جنایت امنیتی اعتراف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала