فرصت های بین المللی برای حفاظت از ایران

© Sputnik / ААتهران-ایران
تهران-ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری می تواند صیانت جهانی در قبال ایران را شکل دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران به سخنان رئیس جمهوری استناد کرده که گفت: «روابط خارجی خوب لازمه مقابله با تحریم است».

وی در این خصوص گفت:«از سال 1995 میلادی که قرارداد شرکت نفتی کونوکو در پارس جنوبی بهم خورد، ایالات متحده تصمیم گرفت در قالب قوانین مختلف از جمله هلمز — برتون، داماتو و آیسا تلاش کرد ایران را تحریم نفتی کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اروپا تحت فشار آمریکا درجا می زند

از آن زمان یک فضای بین المللی علیه ایران شکل گرفت و همه کشورهای دنیا موظف شدند هر سه ماه یکبار گزارشی از تحریم ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند و در صورت ندادن این گزارش خود آن کشورها گرفتار اقدامات تنبیهی می شدند.

 پس از خروج ترامپ از برجام، جامعه جهانی به دو دسته تقسیم شدند. این تقسیم بندی شامل کشورهایی می شود که یا کماکان در ارتباط با ایران مستقل عمل کرده و یا در قالب مقتضیات اقتصادی و سیاسی خود با دولت آمریکا و وزارت خزانه داری این کشور اقدام می کنند.

تحریم های آمریکا، تحریم بین المللی نیست و ما می توانیم از فضای بین المللی بعنوان یک فرصت استفاده کنیم زیرا اولا آمریکا منتقدانی در عرصه بین المللی دارد که خود این کشورها هم دچار تحریم هستند، این کشورها می توانند با ایران کار کنند، ثانیا برخی از کشورها وجود دارند که مستقل عمل کرده و حاضر نیستند تحت اقتضای سیاسی آمریکا عمل کنند.

استفاده از فرصت های بین المللی برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری و پیوستن به برخی معاهدات بین المللی می تواند بهانه را از دست دشمنان جمهوری اسلامی برای تحریم خارج کرده و صیانت بین المللی لازم در قبال ایران را شکل دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала