خطر سیگار کشیدن در برابر غیر سیگاری ها

CC0 / Pixabay / خطر سیگار کشیدن در برابر غیر سیگاری ها
خطر سیگار کشیدن در برابر غیر سیگاری ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیگار کشیدن دیگران در برابر شما می تواند منجر به مرگ ناگهانی تان شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "هلث پرسپکتیو" استنشاق دود سیگار و ورود آن به شش فرد دیگری عواقب بسیار منفی در فعالیت سیستم قلبی عروقی چنین افراد بجا میگذارد.
راهکاری موثر برای ترک سیگار - اسپوتنیک ایران
راهکاری موثر برای ترک سیگار
دانشمندان امریکائی بعد از یک سلسه تحقیقات و این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن دیگران در برابر شما می تواند موجب توقف قلب و مرگ ناگهانی اشخاص منفعل شود. 
به گفته کارشناسان، استنشاق دود سیگار و داخل ان به شش انسان، فرآیندهای منفی در فعالیت سیستم قلبی عروقی افراد میگذارد. این امر منجر به امراض قلبی می شود و همچنین می تواند باعث مرگ ناگهانی افراد غیر سیگاری شود.
به همین علت ، ممکن فرد غیر سیگاری نیز به امراض قلبی، عروقی و عروق خونی روبرو شود و سلولهایی را که قلب ضربان قلب را تنظیم می کنند، تغییر دهد.

پیش از این در خبرها آمده بود که کارشناسان یک آزمایش آنلاین را با 156 نفر سیگاری آمریکایی آغاز کردند. به آنها بسته های سیگار با شعار " مردم اینگونه به سیگاری ها نگاه می کنند" بهمراه عکس هایی از مردم، نشان داده شد. در یک مورد عکس‌ها از چهره سه نفر با حالت عادی صورت و در مورد دیگر عکس‌ها از چهره‌هایی بود که انزجار در آنها نمایان بود.
مشخص شد داوطلبانی که بسته های سیگار با عکس‌های افراد منزجر را دیده‌اند، اغلب احساس شرم و گناه می کردند و بنا به آمار، انگیزه آنها برای ترک سیگار افزایش یافت. با این حال، آن دسته از افرادی که برای آنها سیگار کشیدن بخشی از سبک زندگیشان بود، تقریبا به این فشار هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала