جنگ جهانی سوم از کدام مناطق آغاز می شود

© Fotolia / Peyman Kaiediجنگ جهانی سوم از کدام مناطق آغاز می شود
جنگ جهانی سوم از کدام مناطق آغاز می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال ۲۰۱۹ مناطق داغ یعنی جایی که ممکن است جنگ جهانی سوم آغاز شود، دریای چین جنوبی، اوکراین، خلیج فارس و شبه جزیره کره خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور کالج نظامی ارتش آمریکا رابرت فارلی در مجله ناشنال اینترست در این باره نوشته است.
یکی از داغ ترین نقاط به عقیده فارلی، دریای چین جنوبی است که در آن درگیری بین آمریکا و چین که با یکدیگر جنگ تجاری دارند، آغاز خواهد شد. فعلا مبارزه در چارچوب تحریم های اقتصادی و مناقشه ها در تعرفه های گمرکی است اما با وخیم شدن روابط دوجانبه ، درگیری ممکن است از این چارچوب ها خارج شود.
محل دیگر آغاز جنگ جهانی ، اوکراین است. وی با یادآوری حادثه اخیر در جزیره کرچ ، رشد تنش در این منطقه را خاطر نشان می کند. مکان سوم به عقیده این پروفسور خلیج فارس است. رشد تنش به خاطر فشار آمریکا بر ایران و همچنین درگیری ها در یمن و سوریه. با احتساب اهمیت استراتژیکی منطقه ، بروز هرگونه بی ثباتی ممکن است به درگیری بین آمریکا، روسیه، چین ختم شود.
مکان چهارم شبه جزیره کره است که حتی علی رغم اقدامات صلح آمیز آمریکا و کره شمالی هنوز خطر جنگ بین واشنگتن و پیونگ یانگ در هر لحظه وجود دارد. همچنین اختلاف نظرها بین چین و ژاپن هم به آن دامن می زند.
این نویسنده می نویسد که وخیم شدن ارتباط متقابل چین و آمریکا به بدبختی در آینده منجر می شود و هر منطقه دیگر هم ممکن است به نقطه داغ تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала