وزیر ارتباطات ایران خبر از کاهش قیمت تلفن همراه در آینده ای نزدیک داد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر ارتباطات ایران خبر از کاهش قیمت موبایل در آینده ای نزدیک داد
وزیر ارتباطات ایران خبر از کاهش قیمت موبایل در آینده ای نزدیک داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز ، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب در این بازار شده است که امیدواریم با افزایش عرضه ، هرچه سریعتر این کالا کاهش قیمت یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران بعد از دیدار مشترکی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای فعال در تنظیم بازار ایران داشت اعلام کرد: قاضی مربوطه، به رفع توقیف محموله های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاههای مربوط برای عرضه هرچه سریعتر این گوشی ها به بازار را دنبال کند.

وی افزود: علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز ، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب در این بازار شده است که امیدواریم با افزایش عرضه ، هرچه سریعتر این کالا کاهش قیمت یابد.

وزیر ارتباطات همچنین حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی با کیفیت در این عرصه را یکی دیگر از تصمیمات جلسه مشترک امروز دانست و گفت: یکی از برندهای تلفن همراه داخلی (GLX) که پیشتر از نظر میزان استفاده رتبه 20 را نیز نداشت به رتبه هفتم برندهای بازار ایران صعود کرده که این امر نشان می دهد اگر قیمت و کیفیت گوشی تولید داخل مطلوب باشد مردم به آن رغبت پیدا می کنند. قرار شد دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت که متولی اصلی این موضوع است با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه ای برای حمایت از شرکتهای تولید کننده گوشی تلفن همراه داشته باشند تا شرکت های داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند.

وی با بیان اینکه امروز با این واقعیت روبرو هستیم که نرخ ارز قدرت خرید مردم را کاهش داده گفت: این امر البته فرصت مناسبی برای شرکتهای تولید داخل هست که بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و البته حمایت دولت که از جنس رفع موانع تولید خواهد بود می تواند در این مسیر کمک باشد چرا که حمایت بی قید و شرط دولت معنی ندارد و باید متناسب با تضمین کیفیت بسته های حمایتی تعریف شود که قرار شد این موضوع در طرح مشترک دو وزارتخانه بررسی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала