صف آرایی نمایندگان سنا و ترامپ در برابر هم بر سر روابط آمریکا و عربستان

© Fotolia / Pozdeevvsصف آرایی نمایندگان سنا و ترامپ در برابر هم بر سر روابط آمریکا و عربستان
صف آرایی نمایندگان سنا و ترامپ در برابر هم بر سر روابط آمریکا و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان سنا و دونالد ترامپ بر سر روابط آمریکا و عربستان به سوی یک منازعه تمام عیار پیش می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نمایندگان سنا قصد دارند این هفته درباره طرح توقف حمایت نظامی ایالات متحده از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن رای گیری نمایند.
باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در این باره گفت: اگر دولت نتواند نشان دهد که عربستان سعودی به خاطر قتل خاشقجی هزینه خواهد پرداخت، این قطعنامه آراء کافی را برای تصویب در سنا کسب خواهد کرد.

کاخ‌ سفید مانع از ارائه گزارش قتل خاشقجی به مجلس سنا می شود - اسپوتنیک ایران
کاخ‌ سفید مانع از ارائه گزارش قتل خاشقجی به مجلس سنا می شود

این در حالی است که قطعنامه مشابهی در ماه مارس به علت کمبود تنها شش رای به تصویب نهایی نرسید و اینبار با توجه به در میان بودن جریان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، احتمال حمایت از این طرح به شدت افزایش یافته است.
جو مانچین، سناتور دموکرات همچنین درباره این طرح گفت: وزیر دفاع آمریکا توانست در ماه مارس سناتورها را متقاعد کند تا به این طرح رای منفی بدهند ولی تصور می کنم اکنون شرایط بسیار سخت تر شده و وی کار سختی برای توجیه مخالفت با طرح پیشنهادی خواهد داشت.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала