ناسزاگویی مقام نظامی بریتانیایی به روسیه

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر ناسزاگویی مقام نظامی بریتانیایی به روسیه
ناسزاگویی مقام نظامی بریتانیایی به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال مارک کارلتون ـ اسمیت، رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا اعلام کرد گویا خطر روسیه برای لندن و متحدانش بیشتر از داعش و القاعده (گروه های تروریستی ممنوعه در روسیه) است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تلگراف، ژنرال مارک کارلتون ـ اسمیت خاطرنشان کرد روسیه علاوه بر ایجاد تهدید نظامی سنتی، دارای طرح هایی در زمینه های دیگر است.
رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا افزود:"روس ها در حال تلاش دائمی برای لطمه زدن به غرب هستند و امکانات نظامی جدیدی در زیمنه های غیر سنتی همچون عرصه سایبری و فضا ایجاد می کنند".
به گفته کارلتون ـ اسمیت، بریتانیا و متحدانش نباید "نسبت به خطر روسیه "با آرامش برخورد کنند.
پیشتر وزارت خارجه بریتانیا روسیه را تهدید کرده و گفته بود مسکو "بهای بزرگی را به خاطر اقدامات ستیزه جویانه خود پرداخت خواهد کرد".

ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه - اسپوتنیک ایران
غرب چطور روسیه را فریب داد؟

تی جی کولز و متیو الفورد، دانشمندان علوم سیاسی بریتانیا در کتاب خود "Union Jackboot: What Your Media and Professors Don't Tell You About British Foreign Policy" اعلام کرده اند دلیل نفرت غرب از روسیه آن است که روسیه حرف گوش کن نیست و دستورات را رعایت نمی کند.
به عقیده کارشناسان سیاسی بریتانیایی ،پس از کنار رفتن بوریس یلتسین از سمت ریاست جمهوری روسیه، مسکو به سوی "ملی گرایی اقتصادی" حرکت کرده و بازارهایش دیگر آزاد نبودند و شرکت های آمریکایی با حقوق گمرکی جدیدی در آنجا روبرو شدند. هدف واقعی در رابطه با مسکو حفظ سرکردگی اقتصادی آمریکا و فرهنگ بازار آزاد است و این درحالی است که خود امریکا کمافی السابق سیاست حمایت از صنایع داخلی خود را دنبال می کند.
روابط روسیه و کشورهای غربی از جمله به دنبال وخیم شدن اوضاع اوکراین و مسائل کریمه به روبه تیرگی کشید و غرب، روسیه را به دخالت در اوضاع این کشور متهم ساخته و تحریم هایی را علیه مسکواعمال کرد.
در همین حال مسکو نیز به اقدامات تلافی جویانه دست زده و ضمن تحریم واردات از این کشور ها، محصولات داخلی را جایگزین کالاهای وارداتی از این کشورها کرد.
کریمه پس از همه پرسی مارس 2014 که در آن حدود 97 درصد مردم به پیوستن به ترکیب روسیه رای دادند، بخشی از روسیه شد. این همه پرسی پس از کودتا در اوکراین در فوریه سال 2014 با مساعدت غرب برگزار شد.
گرهاد شرودر، صدراعظم سابق آلمان چندی پیش در مصاحبه با نشریه Aachener Nachrichten اعلام کرد دیر یا زود باید تعلق کریمه به روسیه را به رسمیت شناخت.
شرور همچنین تاکید کرد اروپا باید همکاری با روسیه را از سر بگیرد و افزود روسیه نزدیکترین همسایه است و بدون آن صلح درازمدت در این قاره برقرار نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала