یمن: آمریکایی‌ها وارد بازی شدند

© AFP 2023 / Stringerیمن : آمریکایی‌ها وارد بازی شدند
یمن : آمریکایی‌ها وارد بازی شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته رئیس مرکز نظارت دموکراتیک یمن، ایالات متحده قصد دارد تا با ورود به جنگ یمن از مزایای شرکت در آن بهره‌مند شود.

به گزارش اسپوتنیک، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: ایالات متحده پیشنهاد می کند که بندر حدیده یمن، که در آن درگیری‌ سنگینی در جریان است را به یک "حزب بی‌طرف" منتقل کنند.

اعلام آمادگی حوثی‌ها برای صلح - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی حوثی‌ها برای صلح

در بیانیه نائورت آمده است: بندر حدیده به منظور تسریع گسترش کمک به مبارزه با بحران انسانی و جلوگیری از استفاده از این بندر برای قاچاق اسلحه ، تجارت غیر قانونی و همچنین تامین مالی جنگجویان حوثی، باید به یک حزب بی‌طرف منتقل شود.
عبدالوهاب الشرفی، رئیس مرکز نظارت دموکراتیک یمن به اسپوتنیک گفت که حدیده از اهمیت زیادی برای این کشور برخوردار است و اکنون در آنجا در مورد سرنوشت این کشور تصمیم گیری می‌شود.
این کارشناس یمنی همچنین گفت: آمریکایی ها این گام را به دو دلیل برداشته‌اند. اولا موضوع یمن به طور فزاینده در جهان مورد بحث قرار می گیرد و جامعه بین المللی خواستار اقداماتی برای بهود وضعیت ساکنین آن شده‌اند. ثانیا، چنین اقدامی همیشه برای به دست آوردن منافع بیشتر در آینده صورت می‌پذیرد.
الشرفی افزود: مداخله آمریکا می تواند صفحه جدید در تاریخ این کشور باز کند. واشنگتن به کرار در تاریخ ، در مرحله نهایی وارد جنگی شده است تا از مزایای شرکت در آن بهره‌مند شود.
در هفته های اخیر، درگیری‌ها در حدیده فی‌مابین شورشیان حوثی مخالف دولت و ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تشدید شده است،. سازمان های بشردوستانه هشدار داده اند که بسته شدن این بندر جان میلیون ها نفر از مردم این کشور را بعلت گرسنگی تهدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала