شاخص های رضایت و خرسندی در ایران و سایر کشورهای جهان +عکس

© Photo / Pixabayشاخص های رضایت و خرسندی در ایران و سایر کشورهای جهان +عکس
شاخص های رضایت و خرسندی در ایران و سایر کشورهای جهان +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احساس شادی و خوشبختی در برخی کشورهای خاور میانه هیچ تغییری نسبت به چند سال اخیر نداشته و مردم همچنان در وضعیت بدی می باشند.

به گزارش اسپوتیک، گزارش "وضعیت شادی" در کشورهای مختلف بر طبق متغیرهای معین هر ساله از سوی پژوهشگران سازمان ملل منتشر می شود. مبنای این سنجش شاخص هایی همچون"سرانه تولید ناخالص داخلی"، "حمایت اجتماعی"، "امید به زندگی سالم از بدو تولد"، "آزادی انتخاب زندگی"، "سخاوت و فعالیت های خیرخواهانه" و "احساس عدالت اجتماعی و ادراک فساد" هستند، که از عوامل تاثیرگذار بر سطح شادی عمومی در کشورهای مختلف می باشند.


بر اساس این گزارش کشور ایران رتبه ١٠٦ را در میان ۱۵۶ کشور مورد مطالعه به خود اختصاص داده است، که بیانگر درجه رضایتمندی بسیار پایین مردم از زندگی در این کشور است.

کاربران ایرانی ضمن تایید این آمار نسبت به وضعیت موجود اظهار تاسف کردند، و به بی حوصلگی، افسردگی و عصبی بودن ایرانی ها بخاطر وضعیت بد معیشتی اشاره کردند. برای برخی کاربران این سوال بود که چرا لبنان و فلسطین با وجود جنگ و شرایط نامساعد در وضعیت بهتری از نظر شادی نسبت به ایران و برخی دیگر از کشورها قرار دارند. تعدادی از کاربران نیز نسبت به رتبه ی اول فنلاند با وجود زمستان های تاریک، سرد و بسیار طولانی متعجب بودند. تعدادی از کاربران هم به پایین بودن سطح شادی و رضایت در کشورهای مسلمان نسبت به سایر کشورها اشاره کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала