تحریم های آمریکا و فشار مضاعف بر بیماران ایران

© Sputnik / Mikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های آمریکا و فشار مضاعف بر بیماران ایران
تحریم های آمریکا و فشار مضاعف بر بیماران ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ادعا می کند که تحریم های این کشور شامل حوزه درمانی نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، شواهد موجود در ایران از این حکایت دارد که در شرایط کنونی بسیاری از بیماران ایرانی به واسطه مشکلاتی که در تهیه دارو و لوازم اتاق عمل پیش آمده است، با شرایط سختی رو به رو هستند. افرادی مثل «سودا» کودک دو ساله اهل شهرستان درگز استان خراسان رضوی که به واسطه همین مشکلات، سلامتی اش به شدت تهدید می‌شود.

«سودا، به دلیل مشکلات و نارسایی‌های قلبی که دارد، باید تحت عمل جراحی قلب باز قرار بگیرد. با این حال، وسایل مورد نیاز برای انجام عمل جراحی وی در ایران وجود ندارد و به دلیل تحریم، امکان تهیه آن نیز به آسانی میسر نیست. پزشک معالج این بیمار با همکاری گروهی از افراد خیر در تلاشند به واسطه جمع آوری کمک‌های مردمی و نیز تأکید بر نیاز حیاتی سودا به این عمل جراحی نسبت به رفع مشکل پیش آمده برآیند؛ اما این تلاش‌ها تا کنون با توفیق قابل توجهی رو به رو نبوده است.

کودکی که مبتلا به نارسایی قلبی است و پزشکان معالج درمان قطعی برای او را انجام عمل جراحی عنوان کرده اند و در اوضاع کنونی نیز از دارو برای کنترل بیماری و رسیدن به شرایط ایده‌آل برای انجام عمل استفاده می‌ کنند.

کمبود ابزار‌های جراحی و وسایل مصرفی و غیر مصرفی مثل اکسیژناتور که برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در خون افراد مورد نیاز است، اکنون فشار مضاعفی را در اتاق‌های عمل جراحی رقم زده و مصداق بارز افزایش هزینه‌های عمل در کنار کاهش مواد مصرفی اتاق عمل است. نکته مهم این رخداد متوجه کسانی است که عقیده دارند تحریم‌های یکجانبه آمریکا ارتباطی با حوزه درمان ندارد؛ افرادی که از جزئیات دقیق اتاق‌های عمل و نیز مشکلاتی که برای بیماران خاص کشور پیش آمده آگاهی ندارند و بدون اطلاعات دقیق در این باره اظهار نظر می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала